Den 21. august fejrer Irma 133-års fødselsdag - og åbner Københavns mest moderne supermarked

På Østerport Station står fremtidens københavnske supermarked klar til officiel åbning 21. august klokken 7.

Efter flere års ombygning i forbindelse med etablering af den nye Østerport Station med Metro, er Irma klar til at byde kunderne velkommen.

Det sker samtidig med, at hele kæden kan fejre sin 133-års fødselsdag med fest i alle de øvrige 69 butikker i den københavnske kæde.

Irma blev grundlagt 23. august 1886 af Karen Marie Schepler i Ravnsborggade på Nørrebro. Siden har Irma været først med det nye. Butikken på Østerport er kædens bud på det nye, moderne supermarked for københavnerne anno 2019. Og samtidig er den udtryk for, hvordan fremtidens Irma kommer til at se ud.

Med nye specialafdelinger for det grønne måltid - målrettet vegetarer, veganere og fleksitarer - for det hurtige måltid - med hidtil største udvalg indenfor convenience i form af mad på farten og færdige retter lige til at tage med hjem - og med foodhall med friskbrygget kaffe og et større udvalg af brød og kager fra Reinh van Hauen.

Som noget helt nyt kan man også besøge Irmas Food Lab - et pop up gadekøkken, som Irma stiller til rådighed for unikke leverandører og nye food startups på én af Københavns vildeste placeringer i hjertet af Østerport. Her afprøves nye og spændende koncepter, der varierer efter sæson og tendenser i markedet. De første i rækken er Letz Sushi, som bliver efterfulgt af LêLê til oktober.

Irma fejrer sin 133-års fødselsdag med fest i alle 69 Irma-butikker fra onsdag den 21. til og med fredag den 23. august med årets bedste tilbud på de mest populære Irma-varer og masser af aktiviteter og konkurrence om at tømme en Irma på 133 sekunder på www.irma.dk

Redaktionen er velkommen både på åbningsdagen og inden.

Direktør Søren Steffensen, Irma: 5221 2801

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen20.2.2020 09:17:06 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – fredag den 21. februar – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Det er en uge tidligere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 2. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098