Deloitte går i skyen med Amazon og SAP

Nyt partnerskab om cloud-baserede ERP-løsninger skal hjælpe virksomheder hurtigere gennem den digitale transformation.
DeloitteHuset, Weidekampsgade 6, 2300 København S

København, d. 20. februar 2017

Et nyt globalt partnerskab mellem Deloitte, Amazon Web Services og SAP kan lette mange virksomheders bekymringer om fremtidens ERP-løsninger. Med partnerskabet kan Deloitte tilbyde cloud-løsninger med høj datasikkerhed, der strømliner og effektiviserer forretningssystemer i skyen.

- Cloud-services vinder frem og driver ofte virksomhedernes digitale transformation i dag. Samarbejdet med Amazon og SAP giver nu virksomheden én og samme platform til at samle alle forretningssystemer for alle afdelinger og divisioner. Der vil ikke længere være flere versioner af SAP, som kræver lokal service og tilpasning. Derimod kan alle medarbejdere tilgå den samme opdaterede SAP-version fra et hvilket som helst sted i verden, siger Casper Ryborg, der er leder af Deloitte Digital.

Partnerskabet mellem Deloitte, Amazon Web Services og SAP omfatter fra starten over 2.500 konsulenter på globalt plan, der kan hjælpe virksomheder med at implementere SAP HANA®-løsninger i Amazon Web Services’ sky.

Ifølge Casper Ryborg giver cloud-løsningen virksomheder helt nye muligheder for styrke deres konkurrencesituation.

- Det bliver både hurtigere og billigere at lancere eksempelvis mobile løsninger og CRM-systemer, når hele den grundlæggende digitale platform er standardiseret, gennemtænkt og hænger sammen. Som rådgiver kan Deloitte tilbyde færdige koncepter, der på kort tid kan rulles globalt ud i internationale virksomheder, siger Casper Ryborg.

Han understreger, at partnerskabet mellem Deloitte, SAP og Amazon Web Services lægger stor vægt på datasikkerhed. Dermed kommer cloud-løsningen på det rette tidspunkt, hvor den finansielle sektor og andre brancher har højaktuelle overvejelser om SAP og fremtidens forretningssystemer.

- Jeg vil stærkt opfordre virksomheder til at undersøge de fordele, den cloud-baserede løsning tilbyder. Hovedkomponenterne i løsningen er allerede tilgængelige, så der er åbnet et vindue, hvor virksomheder skal gøre sig klart, hvordan de kan bruge skyen til fremtidens SAP-løsninger, siger Casper Ryborg.

Han ser partnerskabet med SAP og Amazon Web Services som en anerkendelse af de resultater, Deloitte har skabt på det digitale område.

Casper Ryborg

DeloitteHuset, Weidekampsgade 6, 2300 København S