Delebiler billigst i Jylland og på Fyn

Mikonomi.dk har undersøgt, hvad det egentlig koster at benytte sig af de mange delebilstilbud, der efterhånden findes. Testen viser, at jyderne betaler mindre for delebil end københavnerne.

Prisoversigt for delebiler

I en ny pristest, udarbejdet af Mikonomi.dk, undersøges priserne på tre af de største delebilsvirksomheder i Danmark. Det drejer sig om DriveNow, GreenMobility og Tadaa!. Pristesten viser blandt andet, at Tadaa! som opererer i Jylland og på Fyn er billigere end lignende virksomheder på Sjælland.

Jylland og Fyn

Mikonomi.dk’s testresultater viser, at Tadaa! tilbyder de billigste løsninger over hele linjen. Det gælder både i forhold til priserne pr. minut, men også i form af deres abonnementer. For alle tre prispakker overstiger prisen pr. minut aldrig 1 kr.

Den største prisforskel finder vi i prisklassen pris pr. minut. Her er DriveNow og GreenMobility 400% dyrere end Tadaa!. Minutprisen for DriveNow og GreenMobility er begge 4 kr., mens den for Tadaa! er 1 kr. pr. minut.

Det er noget som de Københavnske delebilsfirmaer kunne lære en smule af. Selvom både DriveNow og GreenMobilitys største pakker er enkelte ører billigere end Tadaa!, er de resterende prisviapakker alle dyrere.

Delebiler i Danmark

Delebilskonceptet spreder sig mere og mere ud over det danske land, og stadigt flere bilister vælger at transportere sig omkring i biler, som de deler med andre. Indenfor delebiler er de to største virksomheder DriveNow og GreenMobility, som henholdsvis har 70.000 og 36.000 brugere. Herudover findes også Tadaa! som fokuserer deres udbud til Jylland og Fyn.

De forskellige delebilsvirksomheder har selvfølgelig forskellige priser og abonnementstyper. Det kan gøre det besværligt at gennemskue, hvilken der er billigst, og hvornår det bedst kan betale sig at benytte den ene prispakke fremfor en anden.

Mikonomi.dk har derfor undersøgt alle prispakkerne og deres tidsbegrænsninger for at finde ud af, hvilken der er bedst til forskellige forbrugsbehov. Vil du læse mere om pristesten og undersøge, hvilke prispakker der passer dig bedst, kan du læse mere her. Her finder du en stor grafik, der illustrerer, hvornår det bedst kan betale sig for dig at bruge den ene eller anden prispakke alt efter, hvor lang tid du skal bruge bilen.

Prisoversigt for delebiler

Mikonomi.dk sammenligner priser på finansielle ydelser som lån, forsikringer og a-kasser. Mikonomi.dk's formål er at give forbrugeren overblik over de billigste alternativer, så brugeren dermed sparer flest muligt penge.

Ny lov om ansvarsforsikring: Spar 1.600 kr. og undgå et dagsgebyr på 250 kr.22.12.2018 09:00:00 CETPressemeddelelse