DEAS’ overtagelse af Nordea Ejendomme er nu formelt på plads

DEAS’ overtagelse af ejendomsforvaltningsselskabet Nordea Ejendomme, der blev offentliggjort den 28. august 2018, er nu en realitet. Finanstilsynet har godkendt handlen, og parterne har gennemført den formelle overtagelse (closing).

”Vi ønsker at tilbyde kunder og marked en samarbejdspartner med skarpt fokus på at øge værdien af porteføljen, og som kan eksekvere professionelt på tværs af værdikæden i ejendomsforvaltning. Fra aktiv asset management over den klassiske ejendomsadministration til den daglige, operationelle drift,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør/CEO i DEAS-koncernen.

Et godt match
Med handlen byder DEAS velkommen til en række institutionelle investorer med en ejendomsportefølje på samlet cirka 25 mia. kr. fordelt på cirka 2.700 kontor-, butiks- og lagerlejemål samt cirka 1.350 boliglejemål.

De nye kunder vil fremadrettet blive serviceret af DEAS Asset Management A/S, der tilføres et større servicetilbud og flere kompetente medarbejdere.

Benny Buchardt Andersen tiltrådte i september som CEO for asset management-forretningen og har siden forberedt integrationen med Nordea Ejendomme, herunder rekrutteret flere kvalificerede medarbejdere til DEAS Asset Management.

”Benny indtræder nu formelt set som direktør i Nordea Ejendomme, og Palle Gyldenløve overgår som planlagt til en rolle som seniorkonsulent. For en periode vil selskaberne arbejde hver for sig, men vi har så småt begyndt integrationen og planerne om sammenflytning mv.,” siger Henrik Dahl Jeppesen.

Understøtter markedets behov
Markedet for asset management forventes at vokse i gennemsnit 10-15% over de næste fem år. Og investorernes behov har ændret sig markant over de seneste 10 år med en øget professionalisering – bl.a. drevet af en stigende transaktionsvolumen og international tilstedeværelse i Danmark.

”Vi møder en øget efterspørgsel efter professionelle asset managers, der kan dokumentere og optimere porteføljens værdi og tilbyde services som portefølje management, investment management og sourcing af ejendomme og porteføljer. Derfor styrker vi nu DEAS Asset Management markant med Nordea Ejendomme som platform,” siger Benny Buchardt Andersen, CEO i DEAS Asset Management A/S.

Adm. direktør/CEO Henrik Dahl Jeppesen, DEAS-koncernen, tlf. 27 90 10 35
CEO Benny Buchardt Andersen, DEAS Asset Management A/S, tlf. 23 38 34 76

Kort om DEAS-koncernen
DEAS-koncernen er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af shoppingcentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S. DEAS Asset Management A/S er også et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør/CEO i DEAS-koncernen
Benny Buchardt Andersen, CEO i DEAS Asset Management A/S

Rejsegilde på Frederiks Brygge: Hjertet i ny bydel står snart klar16.5.2019 08:46:34 CESTPressemeddelelse

16. maj 2019 er en milepæl for et af de største byggeprojekter i København. Rejsegildet for de sidste to projekter Pladehallen og Støbehuset i sidste etape i byggeriet af i alt ca. 1.300 boliger på Frederiks Brygge markerer, at de sidste lejligheder snart står klar, og at bydelens samlingspunkt – den sydvendte plads mod havnebassinet kan tages i brug af bebyggelsens beboere. Her er en marina på størrelse med Langelinie og Hellerup havn, samt en central plads på størrelse med Kultorvet. ”Vi er glade for at komme i mål med byggeriet. Den første bygning med ungdomsboliger og børnehave blev indviet i 2013, og vi har gradvist tilført området nye boliger og attraktioner, så bydelen nu fremstår venlig og levende. Det er positivt for København, for de mange med deres daglige gang i området og for Vellivs pensionskunder, som opnår et fornuftigt afkast på investeringen” fortæller Søren Tang Kristensen, ejendomsdirektør i Velliv, som fortsætter: ”Det er et stort projekt, vi har udviklet, hvor vi