DEAS Group fortsetter i sitt ambisiøse digitale spor med nytt, interaktivt PropTech-partnerskap

DEAS Group satser tungt på fremtidens arbeidsplass – og etter et år med en rekke nye inngåtte digitale partnerskap, er det siste samarbeidet med pionerbedriften Spaceti et naturlig, men også modig skritt på denne reisen.
Rikke Lykke, Group CEO, DEAS

Det internasjonale PropTech-selskapet Spaceti tilbyr tjenester og produkter som styrker den daglige kunde- og arbeidsopplevelsen på kontorer ved å kombinere innsikt i eiendomsdata, brukerdata og interaksjonsdata. Dette hjelper investorene med å ta databaserte beslutninger om bruk av eiendommen og skaper en bedre kundeopplevelse for både leietakere og gjester. Kort sagt: Et bedre og mer fleksibelt arbeidsliv, med mindre mas.

«Vi styrker vår plattform, 'office as a service', som øker transparensen og brukervennligheten ved eiendommer for både kunder og investorer. Vi skal bidra til å gjøre kontorene enda mer attraktive og innfri det økende behovet for digitale løsninger som skaper verdi for hver enkelt bruker av eiendommen. Samarbeidet gir oss muligheten til å tilby investorer og kunder nye tjenester og produkter som forbedrer bruken av og opplevelsen i eiendommene vi har ansvar for», sier Rikke Lykke, konsernsjef i DEAS.

Spaceti er til stede i over 20 land og brukes allerede på over 200 arbeidsplasser i Europa, Midtøsten og Nord-Amerika.

Med inngåelsen av denne avtalen er Spaceti DEAS Groups foretrukne partner i Norden, og partene innleder derfor et nært samarbeid til beste for både brukere og eiere av eiendommene.

Fra konkrete, brukerorienterte funksjoner til unik innsikt

Spacetis tjenester spenner vidt og omfatter bl.a. parkeringsstyring og -booking, møtebooking og digitale resepsjonister som ønsker gjestene velkommen. Og med Spaceti kan data fra sensorer øke både energieffektiviteten og inneklimaet i eiendommene.

«Å kombinere innsikt i eiendomsdata, brukerdata og interaksjonsdata transformerer måten vi integrerer nye teknologier på, og dermed kan investorene treffe datadrevne beslutninger om hvordan eiendommen utnyttes best», sier Max Verteletskyi, administrerende direktør og medgrunnlegger av Spaceti .

DEAS Group og Spaceti har begge forpliktet seg til løpende samarbeid for å utvikle enda flere digitale løsninger som kan optimere driften og effektiviteten for næringseiendommer.

Sterkt partnerskap vil ha effekt på eiendomsmarkedet

Måten vi bruker kontorer på har endret seg markant de siste årene, og det stiller store krav til både investorer og leietakere når kompleks teknologi skal integreres i eiendommene.

«Det nye partnerskapet vårt med Spaceti gir leietakere og investorer unik innsikt som sikrer nettopp det. Vi tror plattformen vil ha en stor innvirkning på eiendomsmarkedet, og vi anser at vi har ansvaret for å lede an i den transformasjonen», uttaler Nadim Stub, Group Vice President, Ventures & Partnerships, DEAS.

DEAS Group er allerede i innledende dialog med flere av konsernets investorer om de mange mulighetene det strategiske partnerskapet med Spaceti åpner for. Spaceti vil være en aktiv del av DEAS Groups servicekonsept, hvor man kan kjøpe plattformen til sitt kontor, på samme måte som DEAS Group tilbyr løpende service etter avtale.
Spaceti blir også en integrert del av kontoradministrasjonsplattformen Good Monday, som DEAS Group kjøpte opp i mars 2022.

DEAS Group har det siste året også inngått samarbeid med Yavica, Nornorm, Wired Score. Samarbeidet med Spaceti utvider dermed DEAS Groups digitale produktspekter enda mer.

Camille Berner, Group Vice President, Marketing & Communications: +45 2790 1550

Kort om Spaceti
Siden etableringen i 2016 har Spaceti produsert innovativ forretningsprogramvare og IoT-systemer for næringseiendommer. Sammen utgjør de en integrert, nøkkelferdig løsning som digitaliserer innemiljøer, gjør forretningskontorene interaktive og optimerer effektiviteten og driften av dem.
Finn ut mer på www.spaceti.com

Kort om DEAS Group
DEAS Group (DEAS Holding A/S) er en nordisk strategisk ende-til-ende-partner som dekker hele verdikjeden i eiendomsbransjen.
DEAS Group er samarbeidspartner og rådgiver for nasjonale og internasjonale selskaper i Norden samt andre interessenter under to separate merkevarer: DEAS Asset Management A/S og DEAS A/S, som begge er heleide selskaper i DEAS-konsernet.
Basert på våre tre fokusområder, stakeholder management, social impact og innovation, leverer et dedikert team på 1000 eiendomsspesialister med inngående innsikt i de lokale markedene rådgivning og alle typer tjenester innen for eiendom, inkludert fond, investering og kapitalforvaltning samt utvikling og transaksjons- og rådgivningstjenester, samt eiendomsadministrasjon, drift og vedlikehold, byggeteknisk rådgivning med prosjektledelse og byggherre-, energi-, klima- og bærekraftrådgivning, eiendomsforvaltning og tilhørende tjenester, utleie, senterledelse og offentlig-privat samarbeid (OPP).
Vi er til stede i åtte nordiske byer med en samlet forvaltet portefølje på +2600 eiendommer med et totalt areal på 13 mill. m2 og mer enn 37 milliarder EUR i forvaltningskapital (AUM). DEAS Group eies av det ledende europeiske kapitalfondet Montagu Private Equity.
www.deasgroup.com

Rikke Lykke, Group CEO, DEAS

Om DEAS

Følg pressemeldinger fra DEAS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DEAS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DEAS