DEAS fortsætter rejsen med Montagu som ejer

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS

Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS blev i sommeren 2015 købt af den engelske kapitalfond Montagu, der overtog selskabet fra de hidtidige ejere PKA og SAMPENSION. I slutningen af 2016 modtog selskabet en række uopfordrede henvendelser fra interesserede købere. I den forbindelse blev Deloitte Corporate Finance hyret til at håndtere de strategiske muligheder, der herved opstod.

Deloitte Corporate Finance tilrettelagde i samarbejde med Montagu og ledelsen en proces, der skulle håndtere et eventuelt salg af DEAS. Selskabet har i dag formelt besluttet at stoppe denne proces.

”Vi har i dag besluttet at stoppe denne proces. Der er kommet en række gode bud på selskabet, men Montagu har efter nøje overvejelser besluttet sig for at bevare ejerskabet grundet det langsigtede strategiske potentiale i DEAS. Så enkelt kan det siges. Vi kan dermed ufortrødent fortsætte rejsen med Montagu og gøre det, der ligger os allermest på sinde, nemlig at servicere vores kunder og lejere”, fortæller adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen

Selskabets retning er helt klar. DEAS arbejder efter en vækststrategi med et målrettet fokus på kundeorientering, værdiskabelse, procesoptimering, digitalisering og kultur, og vi står i dag som en strømlinet servicevirksomhed med en dokumenteret evne til værdiskabelse.

”DEAS har et unikt indblik i ejendomsmarkedet og en dyb indsigt og forståelse for vores kunders behov – det gælder både danske og udenlandske investorer og boligforeninger. Og jeg ved, at vi kan bidrage positivt til yderligere værdiskabelse for vores kunder”, fortsætter Henrik Dahl Jeppesen. ”Jeg er personligt glad for at komme i arbejdstøjet igen og sammen med mine dygtige medarbejdere fortsætte arbejdet med at skabe værdi for vores kunder og lejere”.

Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS