DEAS fortsætter rejsen med Montagu som ejer

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS

Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS blev i sommeren 2015 købt af den engelske kapitalfond Montagu, der overtog selskabet fra de hidtidige ejere PKA og SAMPENSION. I slutningen af 2016 modtog selskabet en række uopfordrede henvendelser fra interesserede købere. I den forbindelse blev Deloitte Corporate Finance hyret til at håndtere de strategiske muligheder, der herved opstod.

Deloitte Corporate Finance tilrettelagde i samarbejde med Montagu og ledelsen en proces, der skulle håndtere et eventuelt salg af DEAS. Selskabet har i dag formelt besluttet at stoppe denne proces.

”Vi har i dag besluttet at stoppe denne proces. Der er kommet en række gode bud på selskabet, men Montagu har efter nøje overvejelser besluttet sig for at bevare ejerskabet grundet det langsigtede strategiske potentiale i DEAS. Så enkelt kan det siges. Vi kan dermed ufortrødent fortsætte rejsen med Montagu og gøre det, der ligger os allermest på sinde, nemlig at servicere vores kunder og lejere”, fortæller adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen

Selskabets retning er helt klar. DEAS arbejder efter en vækststrategi med et målrettet fokus på kundeorientering, værdiskabelse, procesoptimering, digitalisering og kultur, og vi står i dag som en strømlinet servicevirksomhed med en dokumenteret evne til værdiskabelse.

”DEAS har et unikt indblik i ejendomsmarkedet og en dyb indsigt og forståelse for vores kunders behov – det gælder både danske og udenlandske investorer og boligforeninger. Og jeg ved, at vi kan bidrage positivt til yderligere værdiskabelse for vores kunder”, fortsætter Henrik Dahl Jeppesen. ”Jeg er personligt glad for at komme i arbejdstøjet igen og sammen med mine dygtige medarbejdere fortsætte arbejdet med at skabe værdi for vores kunder og lejere”.

Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør, DEAS

PFA udpeger DEAS som bygherrerådgiver til Gartnerbyen9.3.2018 07:52pressemeddelelse

I Odenses spirende bydel Gartnerbyen opfører pensionsselskabet PFA 157 lejeboliger til både familier og seniorer. Boligerne spænder fra 55-103 m2 og er fordelt på 72 rækkehuse samt 85 lejligheder i etagebyggeri. I løbet af marts forventes spaden at gå i jorden til PFA’s seks-etagers byggeprojekt, som forventes at stå færdigt i sommeren 2019. DEAS er udpeget som bygherrerådgiver og skal varetage PFA’s interesser, så byggeriet får en høj og fremtidssikret standard. ”Gartnerbyen er et helt unikt område i Odense, som vi er stolte over at være med til at udvikle. Vi opfører boliger til et bredt publikum, samtidig med at vi skaber fundamentet for et godt afkast til vores 1,2 mio. pensionskunder. Med DEAS som bygherrerådgiver forventer vi et resultat i høj kvalitet, hvor der er tænkt i langsigtede og økonomisk bæredygtige løsninger,” siger Michael Bruhn, ejendomsdirektør i PFA. DEAS er en erfaren bygherrerådgiver, der har været samarbejdspartner for PFA på flere store byggeprojekter. ”Vi glæd

Nye butikker af internationalt format på vej til Lyngby Storcenter28.2.2018 08:06pressemeddelelse