De unges top 10 inden for varemærker
Hvilke varemærker taler de unge om? YouGov BrandIndex lancerer nu de unges rangliste over varemærker.

Apple, Netflix og Facebook topper YouGov BrandIndex’ liste over varemærker med højeste Word Of Mouth-score (de varemærker man taler mest om) blandt de unge mellem 18 og 34 år. De unges liste er generelt domineret af streamingtjenester, sociale medier og teknologivirksomheder.
Top Word Of Mouth-score (WOM)
Apple topper listen med en WOM-score på 68,9% tæt fulgt af Netflix med en score 66,6%, mens Facebook kommer på tredjepladsen med en score på 63,8%.
Selv om listen er domineret globale mastodonter har danske MobilePay alligevel formået at indtage en fjerdeplads med en WOM-score på 62,6%, og norske Rema 1000 har lige akkurat klaret cuttet og kommer ind på en tiendeplads med en score på 50,5%.
Højdespringere i 2017
HBO Nordic, som har haft stor succes med serier som Game of Thrones, har forbedret sin WOM-score med 7,6 procentpoint i 2017 er dermed årets højdespringer blandt de unge. HBO Nordic har også fået en samlet sjetteplads på de unges rangliste.
H & M er den anden højdespringer, som har forbedret sin WOM-score med 5 procentpoint i 2017 fra 41,9 til 46,9. Viaplay, IKEA og Tryg alle har forbedret deres score med 2,4 procentpoint.
Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.
WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.
BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.
Data er fra 1. september 2016 til 31. august 2017.
Læs mere om YouGov BrandIndex her
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comAnne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
1 ud af 5 oplever stress hver eneste dag13.4.2018 06:00 | pressemeddelelse
Hver femte oplever stress hver eneste dag i Danmark, og det gør faktisk danskerne til den mindst stressede befolkningsgruppe i Norden, viser YouGovs årlige Food & Health-rapport.
Angelina Jolie og Bill Gates er verdens mest beundrede mennesker i 201812.4.2018 09:51 | pressemeddelelse
En undersøgelse fra YouGov viser, at den mand, danskerne beundrer mest, er Barack Obama, mens den kvinde, danskerne beundrer mest, er Kronprinsesse Mary.
Så mange har allerede brudt deres nytårsforsæt6.4.2018 06:00 | pressemeddelelse
Tre måneder inde i år 2018 går det knap så godt med de mange nytårsforsæt, som danskerne har for 2018 - eller havde! 2 ud af 5 har nemlig brudt deres nytårsforsæt.
Danske kvinders top 1020.3.2018 06:00 | pressemeddelelse
Hvilke varemærker har danske kvinder det bedste indtryk af? YouGov BrandIndex lancerer dette års rangliste over varemærker blandt danske kvinder.
Mænd og kvinder splittede omkring Me Too-kampagnens effekt?8.3.2018 13:57 | pressemeddelelse
Bidrager Me Too-kampagnen til at skabe bedre forhold for kvinder på arbejdspladsen eller mindre seksuel chikane? YouGov har spurgt danskerne, hvilken effekt, de mener, det lille hashtag har.
Hvem er den bedste James Bond?27.2.2018 06:00 | pressemeddelelse
YouGov har spurgt danskerne, hvilken James Bond-skuespiller de favoriserer, og der er stor forskel mellem generationerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum