De unges top 10 inden for varemærker
Apple, Netflix og Facebook topper YouGov BrandIndex’ liste over varemærker med højeste Word Of Mouth-score (de varemærker man taler mest om) blandt de unge mellem 18 og 34 år. De unges liste er generelt domineret af streamingtjenester, sociale medier og teknologivirksomheder.
Top Word Of Mouth-score (WOM)
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Apple topper listen med en WOM-score på 68,9% tæt fulgt af Netflix med en score 66,6%, mens Facebook kommer på tredjepladsen med en score på 63,8%.
Selv om listen er domineret globale mastodonter har danske MobilePay alligevel formået at indtage en fjerdeplads med en WOM-score på 62,6%, og norske Rema 1000 har lige akkurat klaret cuttet og kommer ind på en tiendeplads med en score på 50,5%.
Højdespringere i 2017
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
HBO Nordic, som har haft stor succes med serier som Game of Thrones, har forbedret sin WOM-score med 7,6 procentpoint i 2017 er dermed årets højdespringer blandt de unge. HBO Nordic har også fået en samlet sjetteplads på de unges rangliste.
H & M er den anden højdespringer, som har forbedret sin WOM-score med 5 procentpoint i 2017 fra 41,9 til 46,9. Viaplay, IKEA og Tryg alle har forbedret deres score med 2,4 procentpoint.
Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.
WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.
BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.
Data er fra 1. september 2016 til 31. august 2017.
Læs mere om YouGov BrandIndex her
Nøgleord
Kontakter
Anne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comTove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum