Lowell

De unge under 30 er blevet bedre til at betale deres gæld

Del
Der er stadig unge under 30, der stifter gæld, som de ikke kan betale tilbage til tiden, men beløbene er blevet mindre i løbet af de seneste år. Derudover er de gode til at få lavet en aftale om afvikling af deres gæld, viser nye tal fra Lindorff.

De unge, der i gennem mange år er blevet anklaget for at have for meget gæld, har tilsyneladende forstået budskabet. En analyse af inkassosager, der blev overgivet til Lindorff tilbage i 2015 viser, at størrelsen på den misligholdte gæld den gang var omtrent lige så stor for unge under 30, som for personer på 40 – 50 år. Helt friske tal viser, at der er en klar tendens til, at de unge de seneste to år har sænket det gennemsnitlige gældsbeløb, der bliver overdraget til inkasso. Til gengæld har de 40-50 årige øget den gennemsnitlige størrelse på den gæld, der sendes til inkasso, med næsten 50%.

De nye tal glæder adm. direktør for Lindorff Morten Engelbæk: ”Vores vigtigste opgave er at inddrive penge på vegne af vores kunder, så vi sikrer, at de har likviditet til at drive og udvikle deres forretning. Men derudover ser vi det også som en meget vigtig del af vores mission at hjælpe mennesker tilbage på sporet og udvikle et forbrug, der er bæredygtigt i forhold til deres indtægter. Det gælder ikke mindst de unge, som stadig er i gang med at lære, hvordan deres private økonomi fungerer”, siger Morten Engelbæk. 

Misligholdt gæld sætter livet på hold

En del af de unge, der misligholder gæld i en tidlig alder og som følge der af får en betalingsanmærkning må også erkende, at de er begrænsede i forhold til mange af de ting, der hører et mere voksent liv til. Det er som regel vanskeligt at låne penge til køb af fx bil eller hus, hvis man er registreret som dårlig betaler, og i en del typer job er det også en forudsætning at have orden i sin egen økonomi.

Derfor er det glædeligt, at flere unge agerer ansvarligt, når det gælder tilbagebetaling af deres gæld. Analytiker Anders Georgsen uddyber: ” Vores fokus på det yngre segment har givet en dybere forståelse af, hvilke problemer de unge oplever, når det handler om gæld. Nogle af inkassosagerne skyldes simpelthen forglemmelse hos debitor og ikke kun misligholdelse på grund af manglende evne til at betale. Andre gange har de brug for hjælp til at skabe overblik og måske en lille påmindelse om, at problemerne ikke forsvinder, fordi man ikke åbner rudekuverterne eller læser beskederne i e-boks.”

Billeder

Information om Lowell

Lowell
Langmarksvej 57 D
8700 Horsens

https://www.lowell.dk/

Følg pressemeddelelser fra Lowell

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lowell

Færre unge kæmper med gæld, men det er de svageste, der sidder tilbage12.4.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Tidligere på året offentliggjorde Experian en rapport vedrørende unges økonomi, hvori det konstateres, at antallet af unge, der er registreret i RKI er stødt faldende. Dette kan Lowell Danmark imidlertid nikke genkendende til. Dog tyder vores tal på, at der ganske vist er færre unge, der har økonomiske problemer. Til gengæld er det de svageste, der sidder tilbage med en gæld, de ikke kan betale tilbage.

Unge under 30 er blevet bedre til at betale deres gæld12.4.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

De unge, der i gennem mange år er blevet anklaget for at have for meget gæld, har tilsyneladende forstået budskabet. En analyse af inkassosager, der blev overgivet til Lindorff tilbage i 2015 viser, at størrelsen på den misligholdte gæld den gang var omtrent lige så stor for unge under 30, som for personer på 40 – 50 år. Helt friske tal viser, at der er en klar tendens til, at de unge de seneste to år har sænket det gennemsnitlige gældsbeløb, der bliver overdraget til inkasso. Til gengæld har de 40-50 årige øget den gennemsnitlige størrelse på den gæld, der sendes til inkasso, med næsten 50%. De nye tal glæder adm. direktør for Lindorff Morten Engelbæk: ”Vores vigtigste opgave er at inddrive penge på vegne af vores kunder, så vi sikrer, at de har likviditet til at drive og udvikle deres forretning. Men derudover ser vi det også som en meget vigtig del af vores mission at hjælpe mennesker tilbage på sporet og udvikle et forbrug, der er bæredygtigt i forhold til deres indtægter. Det gæld

Peter Søren Hansen er ny salgsdirektør i Lindorff Danmark9.2.2018 14:18:00 CET | Pressemeddelelse

Peter Søren Hansen tiltrådte i begyndelsen af februar stillingen som salgsdirektør i Lindorff Danmark. Samtidig indtræder han i ledergruppen. ”Vi er glade for at få Peter på holdet, og jeg er sikker på, at han med sin baggrund bliver en stærk samarbejdspartner for både vores nuværende og vores kommende kunder”, siger adm. Direktør Morten Engelbæk. ”Vi står allerede stærkt i den finansielle sektor, hvor vi har meget stærke kompetencer, og vi ønsker at styrke vores position i denne sektor yderligere gennem et tæt samarbejde med bankerne. Vi har også meget store kunder inden for energi og forsyning, og vi har planer om at erobre nye, store segmenter, og Peter og hans team bliver naturligvis en meget vigtig del af dette”. Peter kommer fra en 12 år lang karriere i Nordea Bank, hvor han har haft flere lederroller, og primært har beskæftiget sig med btb segmentet.. ”Jeg ser frem til at blive en del af holdet hos Lindorff, som lige nu står med masser af muligheder på det danske marked for cred

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye