Salling Group

De unge skal definere fremtidens føtex gennem Youth Board og udviklingsforløb

Del

En ny tænketank for unge medarbejdere skal danne vejen til at gøre både hverdagen og varerne i føtex endnu mere grønne og innovative samt arbejdspladsen og indkøbsoplevelse inspirerende for både medarbejdere og kunder, mens et målrettet forløb skal udklække branchens dygtigste talenter.

I morgen, lørdag d. 25. juni samles føtex’ nye Youth Board for første gang, når 30 unge medarbejdere fra hele landet sætter direktør Anja Madsen og den øvrige føtex-ledelse i stævne i Middelfart. Dermed tages der for første gang hul på arbejdet i det nye føtex-maskinrum, hvor tanker og ideer kan formes og udvikles for at teste dem ude i varehusene. Youth Boardet er med andre ord et direkte talerør fra de unge ind i ledelsen.

- I føtex tror vi på vores unge kollegaer, som gennem de sidste år har vist, hvor stor energien og motivationen er for at skabe en endnu federe arbejdsplads for vores medarbejdere og bedre indkøbsoplevelser for vores kunder. Meget af det under uformelle møder, men nu formaliserer vi det med vores Youth Board. Jeg glæder mig til at mødes i et forum med højt til loftet og vende muligheder og ideer, som vi løbende kan afprøve og finpudse. Både i butikkerne og digitalt, siger Anja Madsen.

Unge, der har lyst til at blive medlem af Youth Board, har gennem foråret kunne give deres interesse til kende og med en anbefaling fra deres leder er der blevet udvalgt 30 medlemmer. En af dem er Astrid Fries Dinesen fra føtex Holme ved Aarhus.

- Youth Board handler om at gøre føtex til den bedste arbejdsplads for de unge.  føtex er klar til at lytte, klar til at lære og gøre ideerne til virkelighed, fortæller hun.

Det første Youth Board har et særligt fokus på grønne løsninger og muligheder, fortæller Anja Madsen.

- Vi ønsker at give den unge generation en stemme i klimakampen, men også i hverdagen generelt. Samtidig er Youth Board en mulighed for at prøve kræfter med at tage ansvar og udvikle sig personligt. Målet for mig er, at Youth Board kommer med helt konkrete forslag til nye produkter og arbejdsgange, som kan være med til at gøre en grøn forskel i hverdagen.

Helt nyt udviklingsforløb for unge føtex-talenter 

Samtidig med oprettelsen af tænketanken er der således lavet et nyt udviklingsforløb, som skal klæde den enkelte unge på til jobbet, og som samtidig kan tegne en sti frem mod uddannelse inden for detailhandel.

- Der er to ting de unge siger er især vigtige for dem: Udvikling og sammenhold. For at kunne forløse det lancerer vi nu et nyt onboarding- og udviklingsprogram, hvor vi bl.a. vil give de unge mikrotitler for at anerkende dem for hvert udviklingstrin, de gennemgår. Samtidig vil skabe en endnu bedre kultur for samtale og feedback mellem unge medarbejdere og ledere, siger Anja Madsen.

- For mig betyder det sindssygt meget at jeg kan udvikle mig gennem mit arbejde. Og at jeg hele tiden kan bygger mere på. Mikrotitlerne gør at jeg føler mig anerkendt og at det føles som en klap på skulderen fra chefen.  Det er sejt, lyder det fra Anna Hvidenlund fra føtex i Rosengårdscentret i Odense.

OM FØTEX YOUTH BOARD

-          Youth Board, ny tænketank, idéer og forslag, afprøves i virkeligheden

-          Giver stemme og ansvar til den unge generation, som har svarerne og skal leve med forandringerne

-          Giver samtidig karriereveje til unge med smag for at gøre en konkret forskel i detailhandel

OM DET NYE UDVIKLINGSFORLØB

-          3 måneders onboarding program med træning og gode samtaler med lederen

-          Udviklingsprogram med mikrotitler for hvert stadie af rejsen og høj fokus på den personlige udvikling

-          Alt er også digitalt

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum