De mest solgte biler i Danmark

Der bliver kørt utroligt meget i Danmark, og derfor bliver der også købt utroligt mange biler. Nogen vælger at købe dem brugte, andre vælge at købe en helt ny hver gang. Men ud af alle dem der køber nye, hvor mange går så egentligt efter den samme – og hvilken bil ville dette være?

Der er typisk en model, der sælger bedre end de andre i løbet af et år – nogle gange med et stort spring til den næste, andre gange er det et tæt løb. Uanset så kan du blive klogere på året 2021 og måske lade dig inspirere til dit næste bilkøb.

Toyota Yaris

I juni 2021 var Toyota Yaris den mest solgte bilmodel i Danmark. Den satte alle andre bilmodeller til vægs, da den lægger sig næsten 200 biler før den næstmest solgte bil, og den viser endnu engang, at den rammer spot on på danskernes behov.

I juni blev der solgt lige knap 900 personbiler – en fordobling af forrige måneds salg – og det markerer fint, at den lille minibil fortsat er en utroligt populær model blandt danskerne.

Særligt er det hybridudgaven af bilen, som danskerne vil have fingrene i, hvilket stemmer godt overens med den udvikling, der ses i landet lige nu. Flere og flere begynder nemlig at tage små skridt i retning af en grøn omstilling, og at vælge en hybridbil passer ind i netop denne udvikling, da det så at sige er det bedst af begge verdner.

En flot udvikling siden 2020

At Toyota Yaris skulle ligge så solidt plantet som en populær bil i 2021 var ikke noget året forud kunne have forudset. Her var Toyota nemlig ikke engang i top-3.

I 2020 havde vi en forkærlighed for Peugeot 208, der var den mest solgte model, og den blev stærkt efterfulgt af Citroën C3 og Ford Kuga. Det kan altså om noget betragtes som en flot udvikling fra Toyotas side – eller blot et heldigt skud og en god ide.

Uanset så er det danske marked fyldt med fornuftige personbiler, som du trygt kan lægge penge i, hvis du står og mangler en ny bil. Forhandlerne er skarpe til at hjælpe dig med at finde den model, der bedst passer til dig samt din ønsker og behov, så det handler blot om at starte jagten.

Mere til minibiler?

Vi har alle præferencer, når det kommer til biler – og nogen foretrækker simpelthen, at de er små. Det kan der også være utroligt god grund til. En lille bil er nemlig nemmere at manøvre rundt i byerne, og så er de billigere i forsikringer og afgifter. Men hvilken minibil bør du vælger?

Det er højst sandsynligt ikke en Morris-mini, der er dit førstevalg, selvom de er utroligt charmerende. I stedet kan du med fordel gå efter en Hyundai i10, Opel Karl, Toyota Aygo eller den faceliftede Volkswagen Up. Der er forskellige fordele og ulemper ved disse modeller, men de er med i topfeltet på bedste mikro-bil, så de er helt klart alle pengene værd.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.