De danske spillere tror på choksejr til Marine Le Pen

Selvom Emmanuel Macron er udpeget som storfavorit til at blive Frankrigs næste præsident, tror danskerne på en sejr til det yderste højre. Hos NordicBet er 61 procent af indskuddene placeret på Marine Le Pen.

Med Brexit og sejren til Donald Trump har international politik fået et par gevaldige tæsk leveret af det britiske og amerikanske folk. Og skal man tro spillemarkedet, kan franskmændene meget vel levere det næste stød, når de den 7. maj skal afgøre præsidentduellen mellem Marine Le Pen og Emmanuel Macron.

Hos spilleselskabet NordicBet har den kontroversielle kandidat Marine Le Pen nemlig tiltrukket sig spillernes opmærksomhed. Selvom Le Pen ikke spås de store vinderchancer, er hele 61 procent af indskuddene placeret på Le Pen som Frankrigs næste præsident. I skrivende stund bliver lykkejægernes indskud forrentet 5,50 gange igen ved en sejr til Le Pen, mens konkurrenten Emmanuel Macron er storfavorit i odds 1,13.

”Uroen i international politik kombineret med udfaldene af det amerikanske valg og Brexit har virkelig givet vores kunder blod på tanden. Lighederne mellem Le Pen og choksejren til Trump er åbenlyse, men det er sjældent, vi oplever en så markant opbakning til en kandidat, der er så langt efter i meningsmålingerne”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Meningsmålingerne har dog tidligere vist sig at være en upålidelig kilde, hvilket kostede spilleselskabet dyrt ved det amerikanske valg.

”Da vi lukkede for væddemål på valgnatten stod Trump i odds 4,50. Det var bestemt ikke en god forretning. Le Pen udbyder vi i øjeblikket til odds 5,50, så vi holder øje med stemningen hos det franske folk. Forhåbentlig er meningsmålingerne for en gangs skyld en bedre indikator end spillernes mavefornemmelser”, afslutter Thomas Holm.

Hvem bliver Frankrigs næste præsident?
Emmanuel Macron,            1,13
Marine Le Pen,                   5,50

Find spillet på www.nordicbet.dk under Politik og Finans – Europæisk Politik.