De Danske FamiliegårdeDe Danske Familiegårde

De Danske Familiegårde og måltidskassen HelloFresh udvikler ny emballage-teknik, der reducerer brugen af plastik med 77%

Del

Danskerne elsker kylling på middagsbordet - også når kyllingen kommer fra måltidskasser. Faktisk så meget at 40% af al protein i HelloFresh’ danske måltidskasser er kylling. Derfor er De Danske Familiegårde og HelloFresh nu gået sammen om at udvikle en helt ny og unik forpakningsmetode, som tusindvis af danskere kan nyde godt af, når de modtager deres måltidskasser fra HelloFresh

De Danske Familiegårde, der som en del af Danpo leverer antibiotikafri velfærdskylling til danskerne, har siden HelloFresh lancerede i Danmark i juni 2020 været leverandør af kylling til HelloFresh’ måltidskasser. Det har fra starten været afgørende for begge parter at finde en holdbar løsning i forhold til emballeringen af kyllingen og dermed udfordre de mere klassiske kødbakker, som vi kender fra køledisken "Vi er meget glade for at kunne tilbyde vores kunder De Danske Familiegårdes kylling, der indeholder god kvalitet og smag. Derfor er vi også begejstrede for, at vi i samarbejde med Danpo har fundet en løsning på kødbakkerne, så de er mere stabile under transport, fylder mindre i måltidskasserne samt lever op til vores mål om at reducere brug af plastik, der er en vigtig del af HelloFresh's arbejde for at styrke den bæredygtige udvikling,” fortæller Marta Wadsworth Sr. Category Manager og ansvarlig for Protein hos HelloFresh Nordics.

3 måneders intenst samarbejde, produktionstest hos Danpo og stresstest af forskellige emballageløsninger i HelloFresh’ måltidskasser har nu båret frugt, og derfor kommer De Danske Familiegårdes kylling nu i særlige vakuumpakkede emballager i HelloFresh’ måltidskasser. ”Det er afgørende for os, at den nye vakuumemballage ikke forringer kyllingens kvalitet, når den lander hos kunderne, og derfor er vi stolte af, at emballeringsprojektet ikke bare er lykkedes, men også forbedrer vores ressourceforbrug og forlænger kyllingens holdbarhed,” siger Anne-Gitte Elbronn, marketingschef hos Danpo og uddyber: ”Vores beregninger viser, at emballagen gør, at produktet fylder 55% mindre end før, reducerer vores plastikforbrug med 77% og giver en længere holdbarhed med 2-3 dage.” Også Marta Wadsworth fra HelloFresh glæder sig over udfaldet: ”Vi håber selvfølgelig på at vores kunder kommer til at mærke denne positive forbedring af emballagen og at de vil blive ved med at nyde vores smagfulde kylling.” De Danske Familiegårde overvejer nu, om vakuumemballagen skal udvides til andre dele af deres produktion.

De Danske Familiegårde er et brand under Danpo med antibiotikafrie velfærdskyllinger med langsomt voksende kyllinger, der udklækkes og vokser op på familiedrevne landbrug i Danmark. De Danske Familigårde er gårdkyllinger, frilandskyllinger og økologiske kyllinger. Se mere på dedanskefamiliegaarde.dk

HelloFresh er leverandør af måltidskasser i 14 lande herunder Danmark. HelloFresh samarbejder med danske producenter, når de hver uge hjælper titusindvis af danskere med at sætte god mad på bordet. Se mere på hellofresh.dk

Kontakter

Anne Gitte Elbronn, marketingschef Danpo
anne.gitte.elbronn@danpo.dk og tlf. 41377295

Billeder

Information om De Danske Familiegårde

De Danske Familiegårde
De Danske Familiegårde



Følg pressemeddelelser fra De Danske Familiegårde

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra De Danske Familiegårde