DAZN

DAZN OG YOUTUBE GØR UEFA WOMEN’S CHAMPIONS LEAGUE GRATIS FOR ALLE

Del

Fans kan se alle 61 kampe på DAZN og gratis på DAZN´s YouTube kanal fra i morgen d. 5. oktober, hvor gruppespillet sparkes i gang. DAZN samler det største on-air hold, der nogensinde har dækket kvindefodbold på én enkelt tv-kanal og afslører nye planer omkring 'We All Rise' by-serier, ugens kamp, indhold på sociale medier og meget mere.

4. oktober, 2021 - Med den officielle start på gruppespillet i UEFA Women's Champions League er den globale sports-streamingtjeneste og hovedbroadcaster DAZN i fællesskab med YouTube begejstrede for at indlede live-dækningen til fans over hele verden. Dækningen markerer samtidig den officielle start på den skelsættende flerårige aftale, der blev annonceret tidligere på året. Fra i morgen den 5. oktober og frem til finalerne i maj vil alle 61 kampe være tilgængelige live på DAZN og gratis for hele verden på DAZN’s nye UEFA Women’s Champions League Youtube kanal

Eftersom det er første gang, at UEFA har samlet alle kvindernes Champions League kampe gennem et partnerskab med DAZN og YouTube, er det også første gang, at fans over hele verden endelig kan følge alle sæsonens kampe på ét og samme sted. Partnerskabet gør det lettere end nogensinde at se den bedste kvindelige fodbold.

”Jeg er meget spændt på partnerskabet. Det er et stort skridt i den rigtige retning, at folk nu har mulighed for at se kampene uanset, hvor de befinder sig. Også selvom det i mine øjne er sket alt for sent. DAZN’s planlagte indhold, hvor de sætter spillerne og historierne i rampelyset, vil tage kvindefodbolden til nye højder,” siger Ada Hegerberg, den mest scorende spiller i UEFA Women’s Champions League og Olympique Lyonnais superstjerne, som i morgen vil spille hendes første kamp i et længe ventet comeback efter en langvarig skadespause. ”UEFA Women’s Champions League venter lige om hjørnet, og jeg kan ikke vente med at sparke sæsonen i gang og vise verden, hvad vi er lavet af!”  

Med udgangspunkt i et mangeårigt engagement i kvindesport og en langsigtet mission om at få kvindefodbold til at vokse, kan DAZN nu også afsløre indhold, dækning, talent og sociale medie-planer, der vil give både spillere, klubber og den generelle elitekonkurrence endnu mere synlighed.

’We All Rise’ serie – En dybdegående historiefortælling

Debutindholdet på DAZN’s UEFA Women’s Champions League YouTube kanal var “We ALL Rise With More Eyes”. En kampagnefilm, der udtrykker brandets tro på, at mere synlighed vil tage den kvindelige konkurrence til nye højder, hvor den hører hjemme. Baseret på dette og den fælles mission med UEFA og YouTube om at gøre flere atleter til kendte navne og inspirere den næste generation af spillere, afslører DAZN den næste episode af "We All Rise": en seksdelt serie, der vil kaste lys over kvindefodbold i seks indflydelsesrige europæiske byer - fra græsrodsbevægelser og lokalsamfund til det professionelle niveau.

DAZN vil ugentligt i pausen i alle gruppespillets kampe præsentere en ny kort episode, der byder på en mangfoldig blanding af lokale personligheder fra hver by - herunder professionelle fodboldspillere, trænere, amatørspillere, klubber, lokale dommere med mere. Tilsammen bidrager deres unikke stemmer og stærke oplevelser til at fortælle førstehåndshistorier om byens rige fodboldhistorie og afsløre, hvordan kvindefodbold endelig er begyndt at vokse. 

Turen med de seks byer starter i Storbritannien, hvor det første afsnit "We All Rise: London" får præmiere i morgen og indeholder interviews med medlemmer af det engelske klubhold Dulwich Hamlet, den fællesskabsunderstøttende kvindefodboldklub Hackney Laces, Storbritanniens første kvindelige muslimske fodbolddommer JJ Roble, tidligere manager for Arsenals kvindehold, Vic Akers O.B.E., Londons borgmester Sadiq Khan, stjernespillere og legender, herunder Katie Chapman og mange flere.

Efterfølgende rejser den historiefortællende kampagne til Frankrig med "We All Rise: Paris"; dette andet afsnit vil indeholde interviews med freestyle fodboldspiller og Common Goal-medlem Lisa Zimouche, PSG-spiller Kadidiatou Diani, PSG Akademi-talent Laurina Fazer, PSG-legende og Common Goal-medlem Arianna Criscione, muslimsk kvindefodboldfællesskab Les Hijabeuses inklusive amatørkvindefodboldholdet Cacahuètes med flere. Som en del af broadcast-præmieren vil hvert afsnit være individuelt tilgængelige for fans på både DAZN og YouTube. 

 Ugens kamp – Mere dækning med fuld adgang

For at fortsætte fremhævelsen af den bedste kvindefodbold gennem hele kvindernes Champions League vil DAZN hver uge rejse til en ny by for at gennemføre ”Ugens kamp”. Dette giver seerne på DAZN og YouTube et tæt og personligt indblik i alle aspekterne af spillet. En roterende gruppe af ikoniske ansigter fra fodbold og den bredere sports- og underholdningsverden vil være værter til Ugens kamp, hvor seerne vil blive taget med på banen og bag kulisserne med deres favoritspillere.

Den første Ugens kamp er Barcelona mod Arsenal den 5. oktober, og den næste Ugens kamp bliver Juventus mod Chelsea den 13. oktober, hvor der kommer flere store navne i speakerboksen, som snart vil blive afsløret.

 On-Air Talenthold - Mere ekspertise og rækkevidde

Forud for live-udsendelsens begyndelse i morgen er DAZN stolte af at stille med det største on-air-hold, der nogensinde er blevet samlet for at dække kvindefodbold på én enkelt tv-station. Holdet består af professionelle kommentatorer fra hele verden - fra tidligere fodboldspillere til de største fodboldnavne på tværs af England, Frankrig, Spanien, Tyskland, Italien, Danmark, Island, Sverige, Portugal og Ukraine.

Med det historiske eksperthold i kvindefodbold på plads garanterer DAZN, at enhver kamp i sæsonen vil være tilgængelig for globalt publikum på op til tre forskellige sprog: 1. hjemmeholdets sprog 2. udebaneholdets sprog og 3. engelsk, hvis det ikke er hjemme- eller udebaneholdets sprog. Præmieren i dette års udgave af kvindernes Champions Leagues er historisk, da kampene aldrig før har været tilgængelige på så mange sprog for fans fra hele verden. Samtidig er det et stort skridt i retningen mod at øge den potentielle fanbase og på den måde få turneringen til at vokse. 

DAZN’s nye talenthold indeholder genkendelige navne som: 

  • Pien Meulensteen (Storbritannien): Erfaren sportsudsendelses- og kvindefodboldekspert, der lige nu arbejder med Manchester United TV, Premier League produktioner og BBC Radio. 
  • Romain Balland (Frankrig): Erfaren kvindefodboldjournalist og studievært for kvindefodbold på Eurosport siden 2014. 
  • Sandra Riquelme (Spanien): Tidligere professionel fodboldspiller, nuværende kommentator for Vamos on Movistar og studievært for den dedikerede kvindefodboldkanal El Patio på YouTube. 
  • Pierluigi Pardo (Italien): Legendarisk udsendelsesveteran, der opfattes som Italiens fodboldstemme.
  • Verena Schweers (Tyskland): Tidligere Bayern München og Wolfsburg stjerne og tysk landsholdsspiller.

 Sociale medier – Mere nonstop fodbold 

Udover udsendelserne er DAZN forpligtet til at holde fans opdaterede med en konstant strøm af indhold på sociale medier, der viser bredden og dybden af kvindernes mesterskab:  

  • På YouTube kan fans forvente masser af ikke-live indhold hele året, inklusiv nonstop højdepunkter med alle spillerne, klubberne og mål fra sæsonen. Derudover vil et evigt voksende bibliotek af indhold inkludere den nye ”We All Rise”-serie, klip fra Ugens kamp, spillerinterviews og profiler, højdepunkter fra de enkelte hold og reels med de bedste mål, en ny ”This is”-serie, der vil hjælpe fans med at lære hvert hold i konkurrencen at kende og meget mere. 
  • På både Instagram og Twitter vil @DAZNfootball give det globale fodboldpublikum de bedste fortællinger, højdepunkter, klip, øjeblikke og reaktioner fra kampene og dække det bedste af fodbolden – med lige meget eksponering af både kvindernes og mændenes fodbold på en enkelt kanal på begge platforme. 

 Lighed i dækningen af kvinde- og herresporten – Mere handling

For at understrege visionen og missionen bag UEFA Women’s Champions League-aftale og partnerskabsplaner er en ny global forskningsrapport i dag blevet publiceret af DAZN og The Female Quotient. Med titlen ”The Coverage Gap” inkluderer rapporten nye data på tværs af otte lande inklusive Storbritannien, USA, Frankrig og Spanien, der afslører centrale resultater omkring manglen på dækning af kvindesport generelt (dækning er her defineret som broadcast, nyheder og sociale medier), hvad det betyder for seernes eksisterende barrierer, og hvorfor mere synlighed er nødvendigt for at mindske og lukke kløften mellem dækningen af herre- og kvindesporten. 

Den fulde rapport kan læses og downloades HER. De centrale resultater inkluderer: 

  • 64% af kunder siger, at de ikke ser kvindesport, fordi de ikke ved nok om atleterne og holdene, ikke har så mange muligheder for at se det og ikke er opmærksomme på, hvor de kan se de kampe, der er tilgængelige. 
  • Der er en kløft på 30% mellem sportsfans, der ser herresport (93%) vs. dem, der ser kvindesport (kun 63%). 
  • Minimal promovering af events, dæknings-forskelle og mangel på kontinuerlig mediedækning, herunder sociale medier og historiefortælling skaber betydelige barrierer for seertal. 

For at lukke kløften endnu mere og få sporten til at vokse, inviterer DAZN og deres partnere UEFA og YouTube centrale interessenter i industrien til at forpligte sig til at gøre det nemmere for fans at tune ind og følge mere konsekvent med. Dette skal gøres ved at skærpe synligheden og dækningen af kvindefodbold og kvindesport med den samme bredde og dybde, som det ses i herresporten. 

Med UEFA Women’s Champions League begynder det hele i morgen, hvor de 16 Europæiske topdeltagere støder sammen for at jagte den prestigefyldte titel – live på DAZN og YouTube. Den fulde kalender kan ses nedenfor (alle tider står i CEST), og du kan lære mere om hele konkurrencen HER.

Kampdag 1

Tirsdag den 5. oktober 2021

  • Hoffenheim vs. HB Køge (18.45), Häcken vs. Lyon (18.45) 
  • Barcelona vs. Arsenal (21.00), Benfica vs. Bayern München (21.00) 

 Onsdag den 6. oktober

  • Servette vs. Juventus (18.45), WFC Kharkiv vs. Real Madrid (18.45)
  • Chelsea vs. Wolfsburg (21.00), Breidablik vs. Paris Saint-Germain (21.00)

Kampdag 2

Onsdag den 13. oktober 

  • Wolfsburg vs. Servette (18.45), Paris Saint-Germain vs. WFC Kharkiv (18.45)
  • Juventus vs. Chelsea (21.00), Real Madrid vs. Breidablik (21.00)

Tirsdag den 14. oktober

  • HB Køge vs. Barcelona (18.45), Bayern München vs. Häcken (18.45)
  • Arsenal vs. Hoffenheim (21.00), Lyon vs. Benfica (21.00)

Kampdag 3 

Tirsdag den 9. november

  • Servette vs. Chelsea (18.45), WFC Kharkiv vs. Breidablik (18.45)
  • Paris Saint-Germain vs. Real Madrid (21.00), Juventus vs. Wolfsburg (21.00)

Onsdag den 10. november

  • Barcelona vs. Hoffenheim (18.45), HB Køge vs. Arsenal (18.45)
  • Benfica vs. Häcken (21.00), Lyon vs. Bayern München (21.00)

Kampdag 4 

Onsdag den 17. november

  • Hoffenheim vs. Barcelona (18.45), Häcken vs. Benfica (18.45)
  • Bayern München vs. Lyon (21.00), Arsenal vs. HB Køge (21.00)

Torsdag den 18. november

  • Wolfsburg vs. Juventus (18.45), Breidablik vs. WFC Kharkiv (18.45)
  • Real Madrid vs. Paris Saint-Germain (21.00), Chelsea vs. Servette (21.00)

 Kampdag 5

Onsdag den 8. december 

  • Servette vs. Wolfsburg (18.45), WFC Kharkiv vs. Paris Saint-Germain (18.45)
  • Chelsea vs. Juventus (21.00), Breidablik vs. Real Madrid (21.00)

Tirsdag den 9. december

  • HB Køge vs. Hoffenheim (18.45), Häcken vs. Bayern München (18.45)
  • Arsenal vs. Barcelona (21.00), Benfica vs. Lyon (21.00)

Kampdag 6


Onsdag den 15. december 

  • Bayern München vs. Benfica (18.45), Lyon vs. Häcken (18.45)
  • Barcelona vs. HB Køge (21.00), Hoffenheim vs. Arsenal (21.00)

Tirsdag den 16. december

  • Real Madrid vs. WFC Kharkiv (18.45), Paris Saint-Germain vs. Breidablik (18.45)
  • Juventus vs. Servette (21.00), Wolfsburg vs. Chelsea (21.00)

Som efterfølger til gruppespillet vil kvartfinalerne løbe af stablen i marts, semifinalerne i april og det afsluttende mesterskab i maj. 

Nøgleord

Kontakter

Vedhæftede filer

Links

Information om DAZN

DAZN
DAZN
72nd Floor, One World Trade Center
NY 10007 New York, US

https://www.dazn.com/en-US/news

DAZN Group er en af de hurtigst voksende sportsmedievirksomheder i verden. Med hovedkvarter i Storbritannien og ansatte i over 25 lande berører vores virksomheder alle aspekter af måden, som fans engagerer sig i sport; fra produktion til distribution af indhold og kommercialisering. DAZN Group dækker over DAZN, den førende globale sports-streamingtjeneste, DAZN News, den populære sportsportal og DAZN Player, den privatejede sports VOD platform for udgivere. DAZN går forrest for at give sportsfans verden over adgang til sport, hvor som helst og når som helst. DAZN garanterer adgang, der er til at betale, på tilsluttede enheder inklusiv Smart TV, set-top bokse

Følg pressemeddelelser fra DAZN

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DAZN

ADIDAS ANNOUNCED AS EXCLUSIVE GLOBAL SPONSOR OF UEFA WOMEN’S CHAMPIONS LEAGUE COVERAGE ON DAZN AND YOUTUBE5.10.2021 16:09:57 CEST | Pressemeddelelse

October 5, 2021 – Just ahead of today’s highly-anticipated group stage kickoff, adidas has been announced as the exclusive global sponsor of UEFA Women’s Champions League coverage for sports streaming platform and global broadcaster DAZN as well as partner YouTube. This marks the first global sponsorship of the landmark multi-year broadcast partnership between UEFA, DAZN and YouTube and will exclusively span all 61 live matches from Matchday 1 through to the finals in May. With fans for the first time finally able to follow the entire season of the UEFA Women’s Champions League, all around the world, in one single place - on DAZN and/or free globally on DAZN’s new YouTube channel – the competition is on the brink of unprecedented growth. Building on this long overdue global exposure, adidas will help it reach even more mainstream audiences. The agreement with adidas makes the brand DAZN’s largest global sponsor in history. The deal includes sponsorship advertising in all 61 live matche