Coop Danmark A/S

Davrepigerne er tilbage på hylderne: Coop lancerer ny morgenmadsserie

Del

De har ikke været at finde på butikshylderne i en årrække – Davrepigerne. Nu er de tilbage på syv nye morgenmadsprodukter bestående af havregryn, mysli og granola. Den nye Davre-serie er udviklet i samarbejde med De 5 Gaarde i anledning af Coops 150 års jubilæum.

De syv produkter i den nye Davre-serie
De syv produkter i den nye Davre-serie

Davre havregryn kom første gang på hylderne i dagligvarebutikkerne i 1934. Fra den dag og frem til 2002 var de en fast del af sortimentet med slogans som ”Avra for Lavra – nu skal vi ha’ Davre” og ”Davre for de magre”. Nu er de tilbage med Sikker Hansens kendte tegning på pakkerne, et bredere sortiment og ekstra kvalitet.

Kategorigruppechef i Coop, Peer Wejse, er manden bag den nye Davre-serie. Ændrede morgenmadsvaner er en af grundene til, at Davre gryn ikke længere udelukkende er gryn men nu også mysli og granola:

”Havregryn med mælk er stadig populært og faktisk spiser én ud af fem danskere havregryn til morgenmad på en helt almindelig dag. Men syrnede mælkeprodukter som skyr er også vokset voldsomt i popularitet de senere år, og derfor var det helt oplagt for os at udvide Davre-serien med de ovnristede mysli og granola med bl.a. hindbær, mandler, kerner, chokolade og frø, så Davre passer til den moderne morgenmad,” forklarer Peer Wejse.

Ifølge Claus Hviid fra De 5 Gaarde svarer de nye Davreprodukter også på forbrugernes stigende ønske om at vide, hvor maden kommer fra:

”Mange efterspørger sporbarhed - vi vil vide, hvor den mad, vi spiser, er dyrket. Med de nye produkter søger vi tilbage til danske landbrugstraditioner, hvor man vidste, hvor havren til grynene kom fra,” siger Claus Hviid. Havren til den grov- og finvalsede Davre havregryn kommer fra De 5 Gaardes egne marker omkring Frijsenborg og Schackenborg.

Produkterne er på hylderne i Kvickly, SuperBrugsen, fakta og Dagli’Brugsen nu.

Fakta om de danske morgenmadsvaner:

  • På en helt almindelig dag spiser 93% af danskerne morgenmad.
  • På en vilkårlig dag spiser én ud af fem danskere havregryn – særligt i København og Østjylland og mest i børnefamilier.
  • Vi ved godt, havregryn er sundt: Hvert år i januar stiger salget af havregryn med 30% i forhold til de øvrige måneder.
  • På en gennemsnitlig dag spiser 12% – altså mere end hver tiende – mysli. Kvinder mere end mænd og mest på hverdage.
  • På en helt almindelig dag spiser 6% af alle danskere skyr – kvinder næsten dobbelt så meget som mænd. Én ud af ni hælder yoghurt i morgenmadsskålen (Kilde: Coops Mad-O-meter og salgstal fra Coops butikker)

Fakta om Davre-serien

  • Davre gryn kom første gang på hylderne i 1934. Aage Sikker Hansens Davrepiger kom på pakkerne i 1945.
  • Den nye Davre-serie består af syv morgenmadsprodukter: Grov- og finvalsede havregryn, 2 myslier og 3 granolaer.

Kontakter

Peer Wejse, kategorigruppechef i Coop:
tlf. 5159 4186

Claus Hviid, De 5 Gaarde:
tlf. 4282 0997

Billeder

De syv produkter i den nye Davre-serie
De syv produkter i den nye Davre-serie
Download
Davre Mysli med frø og kerner
Davre Mysli med frø og kerner
Download
Davre Mysli med æbler, hindbær og hasselnødder
Davre Mysli med æbler, hindbær og hasselnødder
Download
Davre Granola med chokolade, hindbær og hasselnødder
Davre Granola med chokolade, hindbær og hasselnødder
Download
Davre Granola med æbler og mandler
Davre Granola med æbler og mandler
Download
Davre Granola med vanilje, jordbær og rabarber
Davre Granola med vanilje, jordbær og rabarber
Download
Davre grovvalsede havregryn
Davre grovvalsede havregryn
Download
Davre finvalsede havregryn
Davre finvalsede havregryn
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum