Datoen er på plads: Nu åbner Fætter BR igen

Legetøjskæden BR er nu klar med de første fem åbningsdatoer. Den allerførste butik åbner den 25. marts, hvor BR slår dørene op på Vimmelskaftet 45 i København

Legetøjet er ved at være på plads på hylderne. De nye medarbejdere er klar i de røde trøjer. Ballonerne er ved at blive pustet op. Og ikke mindst er den velkendte Fætter BR ved at finde sin vej tilbage til de danske børn.

I de kommende måneder vil legetøjskæden BR åbne hele 26 butikker rundt i hele landet, og nu er kæden klar med de første åbningsdatoer. Den 25. marts åbner BR således sin første butik, som bliver på Vimmelskaftet i København.

– Det er fantastisk, at vi nu er nået hertil, og jeg har glædet mig som et barn til juleaften, til at kunne invitere til åbningen af den første nyåbnede BR-butik. Vi ser meget frem til åbningerne, hvor vi også har et par overraskelser i ærmet til de børn, der kommer på åbningsdagen, fortæller BR-chef, Charlotte From.

BR-butiksåbninger landet over kommer som perler på en snor
Efter den første butiksåbning står holdet bag de nye BR-butikker klar til at åbne dørene i yderligere 25 butikker spredt over hele Danmark. Og der vil stort set åbne en butik på alle hverdage i de kommende uger.

– Siden vi kunne annoncere køb af BR’s varelager og brand, er det gået stærkt. Der sker noget hver eneste dag, og vi glæder os til, at vi har alle åbningsdatoer på plads. Vi mærker en stor opbakning til BR fra alle egne af Danmark, og vi glæder os til at få åbnet samtlige butikker, uddyber Charlotte From.

Sådan åbner de første 5 BR-butikker:

BR Vimmelskaftet 45, København, 25. marts kl. 15.00
BR Fisketorvet, København, 26. marts kl. 12.00
BR Frederiksbergcenteret, Frederiksberg, 27. marts kl. 12.00
BR Algade, Aalborg, 28. marts kl. 12.00
BR Bruuns Galleri, Aarhus, 29. marts kl. 12.00

Invitation til pressen: Åbning af den første BR-butik, den 25. marts

Program for den 25.3.

Kl. 14:30

Kort pressemøde med deltagelse af traditionelle medier og lokale skolemedier
v. BR-kædechef Charlotte From

Mød Fætter BR’s medarbejdere og få en rundvisning i butikken, inden den åbner
v. medarbejdere

Kl. 15:00

Snorklipning
Vi håber at få hjælp fra et barn i køen

Åbning for offentligheden
Gave til de første 100 børn

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Salling Group vil sætte standarden for bæredygtig emballage21.8.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Mad- og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka skal pakkes ind, så mest muligt af emballagen kan genanvendes og genbruges, og så mængden af plastik minimeres. Det er målsætningen hos Salling Group, der nu lancerer en række ambitiøse principper, som skal sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Ved at lægge principper og mål åbent frem inviterer Salling Group alle producenter, dagligvarekæder og aktører til at bidrage til bedre brug af plastik.