Danskutviklet programvare for nettanalyse er nå blant de mest populære i verden

Med en enorm vekst siden lanseringen i 2016 analyserer den populære nettanalyse-programvaren nå over 6 milliarder besøkende på nettsteder i måneden, og med over 25.000 bedrifter som melder seg på hver måned, er Fastbase på vei til å bli en global suksess.

De tre gründerne av Fastbase, som utviklet et verktøy som leverer detaljert informasjon om kunder på nettet, er fra venstre til høyre: Henrik Carstensen, Rasmus Refer og Allan Fenger. (Foto: Suste Bonnén)

Rundt en million bedrifter og toppmerker fra hele verden bruker allerede Fastbases programvare til å analysere nettrafikken sin, blant annet anerkjente firmaer som KPMG, LinkedIn, Capgemini, Royal Bank of Scotland, BMW og UPS.

Programvaren, som er utviklet av Fastbase, kan identifisere hvilke bedrifter som besøker nettstedet til din bedrift, hvilke sider som blir besøkt mest, og hvilke besøkende som er potensielle kunder. Programvaren bidrar derfor til å kartlegge de besøkendes interesser og er et kraftig verktøy til optimalisering av både salg og markedsføring.

Programvaren kan installeres på alle nettsteder, men er også utviklet som en modul til Google Analytics. Dermed kan du med bare noen få klikk, og uten ytterligere installasjon, se hvilke bedrifter som besøker nettstedet til din bedrift. Bedrifter kan få tilgang til dataene sine ved å bruke Google Analytics-kontoen sin

Basic-versjonen av Fastbases nettanalyse-programvare er gratis, mens premium-versjonen koster ca. kr. 300,- per måned.
Det nyeste er at Fastbase nå kan fortelle hvilke bedrifter det er som søker på Google, og ikke minst hva de søker etter. Den nye programvaren er nettopp lansert i Danmark i en betaversjon på https://inmarketleads.fastbase.com

På grunn av den rivende utviklingen og enorme suksessen har Fastbase satt i gang prosessen med å bli notert på London Stock Exchange våren 2019.

Fastbase er en amerikansk bedrift stiftet i 2015. Dens primære formål er å analysere verdens nettrafikk og gjøre den tilgjengelig for bedrifter, blant annet for å betjene Google-annonsører og Google Analytics-brukere verden over. Fastbase er registrert som globalt varemerke. www.fastbase.com
De avanserte algoritmene og den globale databasen som brukes til å analysere den enorme nettrafikken, er utviklet av dansken Rasmus Refer.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.11.12.2018 15:26Pressemeddelelse

Built upon Google (NASDAQ:GOOGL) Analytics software, Fastbase's software generates comprehensive lead reports that include extensive company profiles, visitor interaction, key employees with LinkedIn profile and email addresses. The insights provided by Fastbase enable B2B businesses to contact their online leads in real-time. All Google Analytics users are invited to try the new Premium version for free until January 1, 2019. Sign in with Google Analytics Fastbase's popular web leads Extension to Google Analytics is now widely, including by well-known brands. Its is targeting admission to London Stock Exchange in Q2, 2019. Fastbase has surpassed Hubspot (NYSE:HUBS) and Clearbit in the number of website visitors being analyzed. In just two years, Fastbase has achieved massive success with almost one million top brands using its software to identify important website visitor data. Fastbase Analyzes Interactions from incredible 6 Billion Web Visitors Each Month. "With the new Salesforce.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.10.12.2018 19:17Pressemeddelelse

The most powerful web leads extension to Google Analytics powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.9.12.2018 15:32Pressemeddelelse

Google InMarket Leads Projected to be Million Dollar Business for Fastbase, Inc. in 20195.12.2018 14:48Pressemeddelelse

Google InMarket Leads powered by Fastbase is projected to take massive market share from the Billion dollar digital ads industry with its ability to identify actual in-market leads that are ready to buy and at the bottom of the sales acquisition funnel. With InMarket Leads, Fastbase has enabled the world's top brands to connect with consumers in the moments that matter, right as they are searching for specific brands, products, and services online, and when leads are ready to make purchasing decisions. Fastbase's digital products have been revolutionizing the B2B industry since 2015. Starting with its Google GOOGL Analytics add-on, Webleads, Fastbase showed businesses in-depth data about their web traffic and, most importantly, how to contact these warm leads in almost real-time. Now, with the introduction of InMarket Leads, businesses are able to identify and contact the bottom of the shopper acquisition funnel when leads are ready to buy. Confirming the importance of reaching the rig