Danskutviklet programvare for nettanalyse er nå blant de mest populære i verden

Med en enorm vekst siden lanseringen i 2016 analyserer den populære nettanalyse-programvaren nå over 6 milliarder besøkende på nettsteder i måneden, og med over 25.000 bedrifter som melder seg på hver måned, er Fastbase på vei til å bli en global suksess.

De tre gründerne av Fastbase, som utviklet et verktøy som leverer detaljert informasjon om kunder på nettet, er fra venstre til høyre: Henrik Carstensen, Rasmus Refer og Allan Fenger. (Foto: Suste Bonnén)

Rundt en million bedrifter og toppmerker fra hele verden bruker allerede Fastbases programvare til å analysere nettrafikken sin, blant annet anerkjente firmaer som KPMG, LinkedIn, Capgemini, Royal Bank of Scotland, BMW og UPS.

Programvaren, som er utviklet av Fastbase, kan identifisere hvilke bedrifter som besøker nettstedet til din bedrift, hvilke sider som blir besøkt mest, og hvilke besøkende som er potensielle kunder. Programvaren bidrar derfor til å kartlegge de besøkendes interesser og er et kraftig verktøy til optimalisering av både salg og markedsføring.

Programvaren kan installeres på alle nettsteder, men er også utviklet som en modul til Google Analytics. Dermed kan du med bare noen få klikk, og uten ytterligere installasjon, se hvilke bedrifter som besøker nettstedet til din bedrift. Bedrifter kan få tilgang til dataene sine ved å bruke Google Analytics-kontoen sin

Basic-versjonen av Fastbases nettanalyse-programvare er gratis, mens premium-versjonen koster ca. kr. 300,- per måned.
Det nyeste er at Fastbase nå kan fortelle hvilke bedrifter det er som søker på Google, og ikke minst hva de søker etter. Den nye programvaren er nettopp lansert i Danmark i en betaversjon på https://inmarketleads.fastbase.com

På grunn av den rivende utviklingen og enorme suksessen har Fastbase satt i gang prosessen med å bli notert på London Stock Exchange våren 2019.

Fastbase er en amerikansk bedrift stiftet i 2015. Dens primære formål er å analysere verdens nettrafikk og gjøre den tilgjengelig for bedrifter, blant annet for å betjene Google-annonsører og Google Analytics-brukere verden over. Fastbase er registrert som globalt varemerke. www.fastbase.com
De avanserte algoritmene og den globale databasen som brukes til å analysere den enorme nettrafikken, er utviklet av dansken Rasmus Refer.

Big Data 2019 Market Revolutionized by Fastbase’s Next Generation Web Analytics18.1.2019 10:00:49Pressemeddelelse