Danskutvecklad programvara för webbanalys är nu en av världens populäraste

Med en fenomenal tillväxt sedan lanseringen 2016 analyserar det populära webbanalysprogrammet nu över 6 miljarder webbplatsbesökare per månad, och med fler än 25 000 företag som tillkommer varje månad är Fastbase på väg att bli en global succé.

De tre grundarna till Fastbase, som har utvecklat ett verktyg som kan leverera detaljerad information om internetkunder, är från vänster till höger: Henrik Carstensen, Rasmus Refer och Allan Fenger. (Foto: Suste Bonnén)

Omkring en miljon företag och ledande varumärken från hela världen analyserar redan sin webbtrafik med Fastbase-programvaran, däribland välkända företag som KPMG, LinkedIn, Capgemini, Royal Bank of Scotland, BMW och UPS.

Programvaran som Fastbase har utvecklat kan identifiera vilka företag som besöker ditt företags webbplats, vilka sidor som besöks mest och vilka besökare som är potentiella kunder. Programvaran bidrar alltså till att identifiera besökarnas intressen och är ett kraftfullt verktyg för optimering av både försäljning och marknadsföring.

Programvaran kan installeras på alla webbplatser, men erbjuds även som Google Analytics-modul. Med några få klick och utan ytterligare installation har du därmed möjlighet att se vilka företag som besöker ditt företags webbplats. Företag kan få tillgång till sina data genom sitt Google Analytics-konto
I sin grundversion är Fastbase-programvaran för webbanalys gratis, och premiumversionen kostar runt 300 danska kronor per månad.

En nyhet är att Fastbase även kan berätta vilka företag som gör sökningar på Google, och inte minst vad de letar efter. Den nya programvaran har precis lanserats i Danmark i en betaversion på https://inmarketleads.fastbase.com

Med tanke på företagets snabba utveckling och stora framgång planerar Fastbase en notering på Londonbörsen under våren 2019.

Fastbase är ett amerikanskt företag som grundades 2015 och har som sin primära målsättning att analysera den globala webbtrafiken och göra den tillgänglig för företag. Tjänsten riktar sig till Google-annonsörer och Google Analytics-användare över hela världen. Fastbase är registrerat som ett internationellt varumärke. www.fastbase.com
De avancerade algoritmerna och den globala databas som används när den enorma webbtrafiken analyseras har utvecklats av dansken Rasmus Refer.

Big Data 2019 Market Revolutionized by Fastbase’s Next Generation Web Analytics18.1.2019 10:00:49 CETPressemeddelelse