Danskutvecklad programvara för webbanalys är nu en av världens populäraste

Med en fenomenal tillväxt sedan lanseringen 2016 analyserar det populära webbanalysprogrammet nu över 6 miljarder webbplatsbesökare per månad, och med fler än 25 000 företag som tillkommer varje månad är Fastbase på väg att bli en global succé.

De tre grundarna till Fastbase, som har utvecklat ett verktyg som kan leverera detaljerad information om internetkunder, är från vänster till höger: Henrik Carstensen, Rasmus Refer och Allan Fenger. (Foto: Suste Bonnén)

Omkring en miljon företag och ledande varumärken från hela världen analyserar redan sin webbtrafik med Fastbase-programvaran, däribland välkända företag som KPMG, LinkedIn, Capgemini, Royal Bank of Scotland, BMW och UPS.

Programvaran som Fastbase har utvecklat kan identifiera vilka företag som besöker ditt företags webbplats, vilka sidor som besöks mest och vilka besökare som är potentiella kunder. Programvaran bidrar alltså till att identifiera besökarnas intressen och är ett kraftfullt verktyg för optimering av både försäljning och marknadsföring.

Programvaran kan installeras på alla webbplatser, men erbjuds även som Google Analytics-modul. Med några få klick och utan ytterligare installation har du därmed möjlighet att se vilka företag som besöker ditt företags webbplats. Företag kan få tillgång till sina data genom sitt Google Analytics-konto
I sin grundversion är Fastbase-programvaran för webbanalys gratis, och premiumversionen kostar runt 300 danska kronor per månad.

En nyhet är att Fastbase även kan berätta vilka företag som gör sökningar på Google, och inte minst vad de letar efter. Den nya programvaran har precis lanserats i Danmark i en betaversion på https://inmarketleads.fastbase.com

Med tanke på företagets snabba utveckling och stora framgång planerar Fastbase en notering på Londonbörsen under våren 2019.

Fastbase är ett amerikanskt företag som grundades 2015 och har som sin primära målsättning att analysera den globala webbtrafiken och göra den tillgänglig för företag. Tjänsten riktar sig till Google-annonsörer och Google Analytics-användare över hela världen. Fastbase är registrerat som ett internationellt varumärke. www.fastbase.com
De avancerade algoritmerna och den globala databas som används när den enorma webbtrafiken analyseras har utvecklats av dansken Rasmus Refer.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.11.12.2018 15:26Pressemeddelelse

Built upon Google (NASDAQ:GOOGL) Analytics software, Fastbase's software generates comprehensive lead reports that include extensive company profiles, visitor interaction, key employees with LinkedIn profile and email addresses. The insights provided by Fastbase enable B2B businesses to contact their online leads in real-time. All Google Analytics users are invited to try the new Premium version for free until January 1, 2019. Sign in with Google Analytics Fastbase's popular web leads Extension to Google Analytics is now widely, including by well-known brands. Its is targeting admission to London Stock Exchange in Q2, 2019. Fastbase has surpassed Hubspot (NYSE:HUBS) and Clearbit in the number of website visitors being analyzed. In just two years, Fastbase has achieved massive success with almost one million top brands using its software to identify important website visitor data. Fastbase Analyzes Interactions from incredible 6 Billion Web Visitors Each Month. "With the new Salesforce.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.10.12.2018 19:17Pressemeddelelse

The most powerful web leads extension to Google Analytics powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.9.12.2018 15:32Pressemeddelelse

Google InMarket Leads Projected to be Million Dollar Business for Fastbase, Inc. in 20195.12.2018 14:48Pressemeddelelse

Google InMarket Leads powered by Fastbase is projected to take massive market share from the Billion dollar digital ads industry with its ability to identify actual in-market leads that are ready to buy and at the bottom of the sales acquisition funnel. With InMarket Leads, Fastbase has enabled the world's top brands to connect with consumers in the moments that matter, right as they are searching for specific brands, products, and services online, and when leads are ready to make purchasing decisions. Fastbase's digital products have been revolutionizing the B2B industry since 2015. Starting with its Google GOOGL Analytics add-on, Webleads, Fastbase showed businesses in-depth data about their web traffic and, most importantly, how to contact these warm leads in almost real-time. Now, with the introduction of InMarket Leads, businesses are able to identify and contact the bottom of the shopper acquisition funnel when leads are ready to buy. Confirming the importance of reaching the rig