Danskernes brug af Dankort i oktober 2017

I oktober steg antallet af betalinger med Dankort med 2,8% og forbruget med Dankort med 2,3% i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i oktober

Vækst
Antal betalinger med Dankort* (mio.)
2,8%
Dankort-forbrug i fysisk handel og online (mia. DKK)*
29,5
28,8
2,3%
*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 8-9% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Oversigten over danskernes brug af Dankort for oktober omfatter udelukkende det samlede antal betalinger samt det samlede forbrug.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
M: +45 29 48 26 46