Danskernes brug af Dankort i juli 2017

I juli steg antallet af betalinger med Dankort med 2,3% og forbruget med Dankort med 0,8% i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i juli

Vækst
Antal betalinger med Dankort* (mio.)
104,2 101,9 2,3%
Dankort-forbrug i fysisk handel og online (mia. DKK)*
29,6 29,4 0,8%
*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 5-6% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Oversigten over danskernes brug af Dankort for juli omfatter udelukkende det samlede antal betalinger samt det samlede forbrug.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
M: +45 29 48 26 46
E: nduri@nets.eu

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse