Danskernes brug af Dankort i februar 2018

I februar steg antallet af betalinger med Dankort med 2,3% og forbruget med Dankort med 1,7% i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i februar 2018

Vækst
Samlet antal betalinger med Dankort (mio.)
93,0
90,9
Samlet Dankort-forbrug i fysisk og online (mia. DKK)*
25,7
25,3
Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK)
19,6
-
Dankort-forbrug online (mia. DKK)*
5,0
-
*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 8-9% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Fra denne måned og fremadrettet vil Nets i tillæg til det totale forbrug også offentliggøre forbrug for henholdsvis fysisk handel og handel online.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
M: +45 29 48 26 46
E: nduri@nets.eu

Klausdalsbrovej 601
DK-2750 Ballerup

+45 44 68 44 68https://www.nets.eu/

BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse

BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.