Danskernes brug af Dankort i april 2018

I april steg antallet af betalinger med Dankort med 1,7% og forbruget med Dankort med 0,8% i forhold til samme måned sidste år.

Oversigt over brug af Dankort i april 2018

Vækst
Samlet antal betalinger med Dankort (mio.)
Samlet Dankort-forbrug i fysisk og online (mia. DKK)*
31,0
30,8
Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK)
23,7
-
Dankort-forbrug online (mia. DKK)*
6,0
-
*Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
M: +45 29 48 26 46