Danskerne tror stadig på Håndboldherrerne

Trods onsdagens snævre nederlag til Frankrig har de danske oddsere stadig stor tiltro til, at Danmark hiver guldet hjem ved dette års EM i håndbold.

Der er ingen tvivl. Hverken hos Oddset spillerne eller Danske Spil. Danmark slår Spanien i aften og vinder finalen ved EM i håndbold.

Faktisk er danskerne så sikre, at hele 80 pct. af dem, der har oddset på årets EM-Vinder har sat sine penge på Danmark.

- Danmark har været suveræne ved denne slutrunde, og favoritværdigheden er kun blevet større. Lige nu giver vi odds 1,50 på, at Danmark går hele vejen og tager guldet hjem, fortæller Peter Emmike Rasmussen, der er oddssætter i Danske Spil.

Faktisk er Danske Spil så sikre på en dansk guldmedalje, at hvis man satser på, at et af de andre hold vinder, så kvitterer Oddset med hele 2,45 gange pengene igen.

Danmark kan gentage succesen fra 2012

Den seneste gang Danmarks håndboldherrer vandt EM var i 2012, og præcis 10 år senere kan vi forhåbentlig hive guldet hjem igen.

Før Danmark kan spille om medaljen af det ædleste metal venter semifinalen, og også her er Danske Spil fortrøstningsfulde forud for den spanske styrkeprøve.

-Vi har vundet de seneste fire ud af fem kampe mod Spanien, og oddsene på en dansk sejr i aften er derfor helt nede på 1,20. Vi vurderer Danmark til at være 4 mål bedre end Spanien, så tror man på dansk sejr på minimum 5 mål så er der 1,82 gange pengene at få – omvendt er der odds 1,87 hvis ikke Danmark klarer det så godt, fortæller Peter Emmike Rasmussen.

Pudsigt nok var det netop Spanien, som de danske håndboldherrer slog i semifinalen ved EM i 2012, og flere af spillerne var også med dengang, bl.a. Mikkel Hansen og Nicklas Landin. Dengang blev sejren kneben med blot et enkelt mål, men så tæt forudser Danske Spil dog ikke, at aftenens kamp bliver.