Danskerne strømmer til gratis DNS-hotel efter stort opkøb

I Danmark er der registreret mere end 1.300.000 .dk-domæner, og antallet stiger år for år.

Noget tyder dog på, at danskerne foretrækker et gratis DNS-hotel i stedet for en betalt løsning, for danske DNS.services har oplevet et eksplosivt antal nye kunder på det seneste.

- Det er svært at pege på én årsag. Vi har god mulighed for at tilpasse vores platform og give brugerne det, de vil have. Og så kan vi også prale med, at vi er lidt nørdede, fortæller Søren Jacob Jensen fra DNS.services.

Den store tilstrømning er især opstået efter, at en større konkurrent er blevet opkøbt. Hos DNS.services er man glade for de mange nye kunder, for virksomheden møder også stor opbakning fra miljøet:

- Ånden hos os er meget i stil med det opkøbte firma. Flere har også tilbudt at stille serverkapacitet til rådighed; det viser dedikationen blandt nørderne i miljøet, som gerne vil bidrage og være med til at forme miljøet.

DNS.services er en dansk virksomhed, der tilbyder DNS-løsninger, som gør det nemmere at opbygge hjemmesider og pege de rette domæner mod hjemmesiderne. DNS.services tilbyder nogle af landets billigste domæner, og så er det også muligt at anvende et helt gratis DNS-hotel, uanset om man har købt domæner hos DNS.services eller ej.

For at se dette indhold fra dintekstforfatter.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Fakta:

• 1.388.636 internetadresser var ved udgangen af 2021 registreret med .dk-domæne (Version2)
  • Med et DNS-hotel/DNS-hosting viderestiller du et domæne, så det peger på en specifik hjemmeside
  • DNS er forkortelse for ”Domain Name System”, og navneservere oversætter en bestemt URL til en IP-adresse
  • DNS.services har siden 2020 bla. tilbudt gratis DNS-hotel

Overvejer du Headless Shopify? Det er dyrt - men godt22.6.2022 01:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvis du ejer en Shopify-shop, har du måske hørt om begrebet ‘Headless Shopify’. I korte træk handler det om teknisk at separere din frontend fra din backend. Det muliggør en ekstremt hurtigt Shopify-shop, der både er godt for din evne til at ranke i Google søgemaskine (SEO) og hjælper din konverteringsrate. Til gengæld er det dyrt og det gør Shopify mindre fleksibelt med apps og temaer. Så er det en god idé? Det afhænger af din situation. For større Shopify shops Aleksander Due-Rasmussen er partner i Shopify-udviklingsbureauet Black Lemon. Han fortæller, det ikke er for alle: “At overgå til headless øger dine faste omkostninger til udvikling og betyder, at du ikke bare kan installere en ny app og bruge den”. Til gengæld vinder du også på hastigheden: “Der er intet som Headless Shopify, der kan øge hastigheden af dit Shopify-site. Det er den ultimative løsning.” Fraråder 4 ud af 5 Black Lemon er i berøring med mange af de største danske webshops. Men 4 ud af 5 frarådes at overgå til hea