Danskerne ser fordelene ved at montere en varmepumpe i hjemmet

Dette er sponsoreret indhold

I den forgangne tid er der kommet et stort fokus på klimaet og den ‘grønne’ omstilling. Det er blevet meget vigtigt for danskerne at tage et standpunkt i den store klimadebat. Det er gældende på den store offentlige scene så vel som i hjemmet. I takt med det tager flere og flere danskere valget om at få en elektriker til at montere en miljøvenlig varmepumpe i hjemmet.

Den miljøvenlige varmepumpe

Rigtig mange danskere er altså begyndt at kunne se fordelene ved at investere i en varmepumpe, da det både er en CO2 besparelse men også en besparelse rent økonomisk på en og samme tid. El-virksomheden VS-Automatic oplever, at tilfredsheden blandt kunderne ikke er til at tage fejl af. VS-Automatic har med sine mere end 25 års erfaring i branchen kunnet følge en stor udvikling i danskernes præferencer indenfor varmeløsninger. Tilbage i 1980’erne var det yderst populært at køre med el-varme, blandt andet el-radiatorer og dertil en brændeovn. Som tiden gik fandt man ud af, at det ikke kunne svare sig rent økonomisk at benytte sig af denne type varmekilde. Hvis folk havde brændeovn med cirkulation i hjemmet, kunne man være sikker på, at alt inventar samt vægge, lofte og gulve ville blive ødelagte af soden. Generelt havde brændeovnene og el-radiatorerne svært ved at varme alle husets kvadratmetre op. Derfor begyndte man at gå over til varmepumpeløsningen, som også viste sig at være meget mere miljørigtig.

Erfaring fra en kunde af VS-Automatics varmepumper viser, at denne type varmekilde anvender meget mindre strøm end hele fem varmepaneler gør. Og det bedste af det hele er, at den yder som minimum den samme effekt. Derudover har regeringen også skabt et incitament til at anvende denne form for varmekilde, da man kan få tilskud til sin varmepumpe. Det er derfor klart en fordel at benytte sig af denne løsning.

Hvad er det gode ved en varmepumpe?

Nu kommer det helt essentielle spørgsmål så. Hvorfor er en varmepumpe så stor en fordel? Kigger man på det med miljøvenlige briller på, er fordelen ikke til at tage fejl af. Har man eksempelvis en luft-til-luft varmepumpe, udnytter den energien fra udeluften og omdanner den kolde luft til varm luft indenfor. Det smarte ved det er, at den udnytter den ressource, der i forvejen er der. I denne proces skal man ikke bruge nær så mange ressourcer, som hvis man havde et oliefyr eller en brændeovn, der samtidig også ville sende miljøskadelige partikler ud i luften. En luft-til-luft varmepumpe skaber samtidig og luftcirkulation i rummet, og man får et meget sundere og bedre indeklima. Med rent luft vel og mærket.

Kigger man på det med økonomiske briller på, ville man tydeligt kunne se en besparelse i ens el-regning, da andre former for varmekilder er meget dyrere i drift. Selv om en varmepumpe kører på strøm, bliver ens el-regning ikke høj af den grund, da den producerer cirka 4 kWh varmeenergi for hver kWh strøm, som den selv bruger. Det gode ved det hele er, at der findes flere typer af varmepumper, som kan anvendes alt efter behov.

Markedet for gadgets har fået en ny spiller12.12.2019 15:50:11 CETPressemeddelelse

Det klassiske ordsprog; “Aldrig gå ned på udstyr” har aldrig været mere aktuelt end i nutidens samfund. Nye techvirksomheder skyder frem, og der bliver udviklet nye produkter, som forbrugeren kan bruge hver dag for, at gøre livet lidt lettere. Nu er der kommet en ny spiller på det danske gadgetmarked, som satser på at kunne levere gadget til en overkommelig pris for forbrugeren. Den nye spiller er Fair24.dk, og forsøger nu at gøre op med høje priser på teknologiprodukter. Ny konkurrence på det danske gadgetmarked kan gavne forbrugeren, da det vil kunne presse prisen på kvalitetsvarer. Velkendte brands til en overkommelig pris Fair24 inventar af produkter består af velkendte brands indenfor gadgetverden. Appleprodukter er stadig populære hos danskerne, og hos fair24 kan man få tilfredsstillet sit behov for den amerikanske techvirksomheds mange gode produkter. Fair24 sælger blandt andet den seneste generations AppleTV (5. generation), som er 4K kompatibel, så man kan streame i allerhøjes

Markedet for gadgets har fået en ny spiller4.12.2019 13:36:01 CETPressemeddelelse