Danskerne rykker træningen indenfor i vintermånederne

Vi er mindre aktive i naturen i vintermånederne

I modsætning til sommerens lette kost, bliver der i vintermånederne indtaget godt med tung og fed mad. Men det store mængde indtag af kalorier, får altså ikke danskerne ud i naturen - tværtimod. Faktisk viser samme undersøgelse, at kun 31 procent af danskerne opholder sig i naturen én eller flere gange dagligt, når først vinterfrosten lægger sig over det danske landskab.

Selvom danskerne har en tydelig tendens til at opholde sig indendøre i vintermånederne, betyder det altså ikke nødvendigvis, at vi ikke motionerer. Mange danskere vælger nemlig at forsætte med et højt aktivitetsniveau - de flytter det blot ind i fitnesscentret.

Fitness hitter i centre og i hjemmet

Ifølge Google Trend nåede søgeinteressen for slankekure og fitness sit højeste i starten af januar måned i år. Det samme gjorde søgeinteressen for relaterede ord, såsom træning, diæt og  vægttab. I løbet af foråret stiger søgeinteressen igen, men i sommermånederne ligger den lavt. Noget tyder altså på, at danskerne ikke vægter træning og vægttab lige så højt om sommeren, som de gør om vinteren. I stedet plejes den dårlige samvittighed over for meget flæskesteg med brun sovs og ris a la mande med en tur på motionscyklen eller en rask løbetur.

På de årlige lister over populære motionsformer blandt danskerne er fitness altid en sikker topscorer. Sammen med svømning og fodbold ligger fitness øverst på listen over de sportsgrene danskerne udøver mest. En tur i fitness er en nem og effektiv måde at øge konditionen og smide de ekstra kilo, så grundformen kan blive finpudset. Det gælder både de som køber medlemskab i fitnesscentre, men også de som har investeret i træningsmaskiner i hjemmet. Det er nemlig også populært at have en træningsmaskine stående i hjemmet.

Blandt træningsmaskiner i hjemmet er romaskinen, løbebåndet og motionscyklen populære blandt danskerne, såvel som de er det i fitnesscentrene. Selvom en træningsmaskine til hjemmet virker som en noget dyr investering kan der være mange fordele ved sådan et køb. For eksempel kan en romaskine både bruges til at styrke konditionen og træne alle de store muskelgrupper. Samtidig fylder maskinen ikke så meget i hjemmet, som et løbebånd eksempelvis gør, og man forbrænder kalorier hurtigt og effektivt. På den måde kan de ekstra kilo hurtigt blive smidt, og der er heller ikke så langt til en hurtig træning - heller ikke om sommeren.

Tips til hvordan du griber store og små renoveringsprojekter an6.8.2019 08:51:58 CESTPressemeddelelse

Renoverings- og byggeprojekter er noget som rigtig mange danskere konfronteres med. Blandt andet står mange over for det i forbindelse med flytning, familieforøgelse eller bare ved at tiden går og boligen ældes. For nogen kan både store og små projekter synes overskuelige og nemme at gå til, mens andre kan have svært ved at få overblik over selv de helt små projekter. Uanset om du hører til den først- eller sidstnævnte gruppe, er det en god ide at få dannet et overblik over, hvad et kommende projekt kræver af ressourcer, før du sætter projektet i gang.

Fodboldsæsonen står for døren1.8.2019 13:49:17 CESTPressemeddelelse

Den danske superliga er startet, og i resten af verden begynder fodbolden også lige så stille at blive sparket i gang. Den kommende sæson kan blive mere spændende end nogensinde før. I England er der seks titelkandidater, i Italien opruster klubberne som sjældent set, og i Spanien skal de to Madrid-klubber forsøge at vippe F.C. Barcelona af pinden. I dette skriv kan du læse mere om, hvad du som seer kan forvente dig af den kommende fodboldsæson i de europæiske topklubber.