Lidl Danmark

Danskerne køber markant mere vegetarisk og vegansk i Lidl

Del

Et øget fokus på plantebaserede produkter har ført til, at næsten 20 procent flere vegetariske og veganske produkter er blevet lagt i indkøbskurvene i Lidl. Stigningen er kommet på bare ét år.

I Lidl har man især kunnet måle den øgede interesse på dagligvarekædens salg af veganske plantedrikke, men også andre produktgrupper som eksempelvis veganske is fra Gelatelli sælger mere.
I Lidl har man især kunnet måle den øgede interesse på dagligvarekædens salg af veganske plantedrikke, men også andre produktgrupper som eksempelvis veganske is fra Gelatelli sælger mere.

På et år er salget af veganske og vegetariske produkter i Lidl steget med 19,7 procent. Det er ifølge Dansk Vegetarisk Forening en markant stigning:

”Der er ingen tvivl om, at den overordnede tendens med mere plantebaserede madvaner hos danskerne fortsætter, hvilket også afspejles i salget hos dagligvarekæderne. Det er en flot stigning hos Lidl. Og det er vi naturligvis rigtig glade for, da det kommer både dem, der spiser vegansk og vegetarisk, og verden omkring os til gode,” siger Rune-Christoffer Dragsdahl, Generalsekretær, Dansk Vegetarisk Forening.

I Lidl har man især kunnet måle den øgede interesse på dagligvarekædens salg af veganske plantedrikke, men også andre produktgrupper som eksempelvis veganske is fra Gelatelli sælger mere.

Øget fokus på grønne alternativer kan mærkes

Ifølge Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape, kan den markante stigning tilskrives en øget efterspørgsel blandt kædens kunder, men han understreger også, at der har været et større fokus på produktgrupperne i kædens butikker og markedsføring:

”Vi har de seneste år fulgt en bevidst strategi, hvor vi har profileret de grønne alternativer i vores butikker. Det har vi gjort ved at øge produktsortimentet og udviklet en oplysningspjece i samarbejde med Dansk Vegetarisk Forening, som har til formål at fremme kendskab og viden om plantebaserede fødevarer og oplyse om de alternativer, der findes til en mere traditionel kost. Så vi havde forventet en stigning i salget, men at den skulle være på næsten 20 procent på bare ét år, kommer bag på os,” fortæller indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape, og fortsætter:

”Vi er naturligvis meget glade for udviklingen, da det også indikerer, at vores kunder tænker i nogle bevidste valg i forhold til grønne alternativer, som kommer klimaet til gode.”

I begyndelsen af 2018 indgik Lidl og Dansk Vegetarisk Forening et samarbejde for at fremme udviklingen af vegetariske og veganske produkter. Dansk Vegetarisk Forening har blandt andet givet feedback og input til sortimentet i Lidls egen plantebaserede produktserie, Vemondo, hvor den øgede efterspørgsel især kan mærkes:

”Frugt og grønt har altid været et stort fokusområde for os. Men der er alligevel et stykke fra frugt og grønt til eksempelvis kødalternativer, som Vemondo-serien i høj grad tilbyder. Dem ser det nu ud til, der for alvor er kommet skub i, så det er helt klart noget, vi vil udvikle videre på,” siger Rasmus Pape.

Du kan læse mere information om Lidls vegetariske og veganske produkter samt samarbejdet med Dansk Vegetarisk Forening: https://www.lidl.dk/sortiment/vegetarisk-og-vegansk2

For yderligere information kontakt:

Morten Vestberg, kommunikationschef i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. 76 35 01 68

Nøgleord

Billeder

I Lidl har man især kunnet måle den øgede interesse på dagligvarekædens salg af veganske plantedrikke, men også andre produktgrupper som eksempelvis veganske is fra Gelatelli sælger mere.
I Lidl har man især kunnet måle den øgede interesse på dagligvarekædens salg af veganske plantedrikke, men også andre produktgrupper som eksempelvis veganske is fra Gelatelli sælger mere.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Profilvej 9
6000 Kolding

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 130 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Vigtig kundeinformation: Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder ”Silvercrest” håndstøvsuger pga. risiko for brand24.9.2020 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder produktet ”Håndstøvsuger SHAZ 22.2 D5” af mærket ”Silvercrest” inklusive den medfølgende oplader (IAN 339791_1910). Ved enkelte produkter er der konstateret risiko for brand ved opladning og brug af produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH opfordrer derfor alle kunder til at undlade at oplade og/eller bruge produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH anbefaler, at produktet kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor pengene returneres, også uden fremvisning af bon. Produktet er blevet solgt i Lidl-butikker landet over fra den 20.09.2020. Det kan ikke længere købes i butikkerne. Lidl og Hoyer Handel GmbH beklager de gener, som dette måtte medføre

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum