Salling Group

Danskerne køber dyrevelfærds-ænder til jul

Del
Når danskerne sætter sig til julebordet, vil det for mange være med mad, der har dyrevelfærd i fokus. De meste solgte ænder i føtex er nemlig alle produceret med særlig omtanke på dyrevelfærd

Dyrevelfærd er blevet et hit hos danskerne. Også når det er jul. Når danskerne handler ind til julebordet, er det nemlig i den grad med dyrevelfærd for øje.

Den mest solgte and i føtex er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, nemlig Oscar fritgående and, og aldrig før har så mange valgt eksempelvis kød-, æg- og mejeriprodukter, der er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd.

– Hos rigtig mange kommer julen til at stå i dyrevelfærdens tegn, og særligt vores ænder, der er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, hitter. Vi kan se gennem hele 2017 at flere og flere af vores kunder i føtex ser dyrevelfærd som afgørende for deres valg, når de køber ind, og det gælder ikke mindst her op til jul, hvor interessen for at købe ind med hjertet er ekstra stor, fortæller Thor Jørgensen, der er direktør i føtex.

Oscar fritgående and, som er den mest solgte i føtex, er dyrevelfærdscertificeret af Dyrenes Beskyttelse. Og i føtex er langt størstedelen af ænderne fritgående.

– Vi kan faktisk se, at over 75 procent af alle de ænder, vores kunder køber, er enten anbefalet af Dyrenes Beskyttelse eller fritgående. Tendensen er helt klar. Og vi er selvfølgelig glade for, at dyrevelfærd og kvalitet samtidig går hånd i hånd, og vores Oscar fritgående and, som er vores mest solgte, udmærker sig således også i smagstest, uddyber Thor Jørgensen.

føtex løfter dyrevelfærden sammen med Dyrenes Beskyttelse

føtex indgik i 2016, som en del af Dansk Supermarked Group, et ambitiøst samarbejde med Dyrenes Beskyttelse. Samarbejdet skal konkret munde ud i et øget salg af fødevarer, som er produceret med større omtanke for dyrenes velfærd. Målet er at øge omsætningen af varer med højeste dyrevelfærd med en halv milliard kroner frem mod 2020.

– Vi er stolte af vores samarbejde med Dyrenes Beskyttelse, som alene det første år har ført til et løft på 111 millioner kroner. Det skyldes ikke mindst kundernes lyst til at vide, hvordan dyrene har levet, men også et stigende udvalg af varer, der er produceret med omtanke for dyrene. I det kommende år kommer vi til at udvide udvalget af varer med høj dyrevelfærd yderligere, så endnu flere leverandører og producenter kommer i spil til glæde for alle, siger føtex-direktøren.

Dyrenes Beskyttelse er glade for udvikling

Hos Dyrenes Beskyttelse glæder man sig over, at danskerne store interesse for dyrevelfærd også slår i gennem, når de handler ind til jul og vælger juleand. Det fortæller Britta Riis, der er direktør i Dyrenes Beskyttelse:

– Ænder og andet fjerkræ er nogle af de landbrugsdyr, som især har brug for bedre dyrevelfærd. Derfor glæder det mig meget, at forbrugerne i stigende grad også har omtanke for dyrene, når der skal købes ind til jul. Julebordet kan sagtens have god dyrevelfærd på menuen, siger Britta Riis, direktør i Dyrenes Beskyttelse.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye