Deloitte

Danskerne i gennemsnit med i tre kundeklubber

Del

Effektiv måde at købe ind til en lavere pris

Jesper Svend Povlsen
Jesper Svend Povlsen

København, 23. november 2015

Danskerne melder sig i stigende grad ind i kundeklubber for at modtage tilbud og spare penge. Faktisk er hver eneste dansker i gennemsnit med i tre kundeklubber, og 21 pct. er med i fem eller flere. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Epinion for Deloitte.

”Kundeklubber er blevet en populær måde at lokke kunderne tilbage i butikken. Samtidig får virksomheden mulighed for at indsamle data om deres bedste kunder, således at de kan sammensætte skræddersyede tilbud og kampagner, der er målrettet helt bestemte kundesegmenter,” siger partner i Deloitte Jesper Svend Povlsen, der er ekspert i forbrugsvarer.

Den altoverskyggende årsag til at melde sig ind i kundeklubber er muligheden for at spare penge, viser de nye tal.

”Når man spørger danskerne om, hvorfor de melder sig ind i kundeklubber, siger hele 87 pct., at det er for at spare penge, modtage tilbud eller samle point. Så det er klart, at kundeklubberne primært har et økonomisk sigte. Folk vil have varerne til en lavere pris,” siger Jesper Svend Povlsen.

Til gengæld er det mindre populært at deltage i arrangementer eller modtage generelle nyheder fra virksomheder.

”Kun 2 pct. siger, at de primært er med i kundeklubber for at deltage i arrangementer, mens kun 5 pct. er med for at modtage nyheder. Som virksomhed skal man altså stadig finde på nye, kreative måder at engagere kunderne, hvis man vil fastholde deres interesse,” siger Jesper Svend Povlsen.

Helt nøjagtigt er hver dansker i gennemsnit med i 3,2 kundeklubber. For mænd er tallet 2,1. For kvinder er det 4,4.

Fakta:

Hvor mange kundeklubber er du med i?

Ingen: 14 pct.

1: 9 pct.

2: 11 pct.

3: 19 pct.

4: 10 pct.

5: 8 pct.

6: 4 pct.

7: 3 pct.

8: 2 pct.

9: 0 pct.

10: 3 pct.

Flere end 10: 1 pct.

Ved ikke: 14 pct.

Hvad er den primære grund til, at du er med i kundeklubber?

Spare penge: 45 pct.

Samle point: 23 pct.

Modtage tilbud: 19 pct.

Modtage nyheder: 5 pct.

Deltage i arrangementer: 2 pct.

Andet/ved ikke: 6 pct.

Tallene er baseret på i alt 1004 interview med repræsentativt udvalgte danskere på 18 år og derover. Undersøgelsen er gennemført af Epinion for Deloitte.

Nøgleord

Kontakter

Jesper Svend Povlsen
Tlf. +45 22 20 24 52
jepovlsen@deloitte.dk

Billeder

Jesper Svend Povlsen
Jesper Svend Povlsen
Download

Information om Deloitte

Deloitte
Deloitte
Weidekampsgade 6
2300 København S

http://www2.deloitte.com/dk/da.html
Jesper Svend Povlsen er partner i Deloitte og ekspert i forbrugsvarer og consumer brands.

Følg pressemeddelelser fra Deloitte

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Deloitte

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum