Operate A/S

Danskerne foretrækker hvid rengøring

93 procent af danskerne foretrækker hvid fremfor sort rengøring, viser ny undersøgelse fra Userneeds af befolkningens holdning til rengøring

Men 40 procent angiver, at de kun vil betale for hvid rengøring, hvis prisen i sidste ende er den samme. 7 procent foretrækker slet og ret sort rengøring.

Der behøver imidlertid ikke være den store forskel i prisen på sort og hvid rengøring. Med nye serviceplatforme, der tilbyder rengøring og andre services på nettet, er forskellen mere eller mindre forsvundet som støv fra en bogreol.

”Rengøringsportaler er med til at gøre dele af det sorte rengøringsmarked hvidt. Dertil kommer, at mange af vores kunder ikke tidligere har haft hjælp til rengøring. Enten fordi det var sort arbejde, eller fordi det var for dyrt,” siger Dennis Forchhammer, medstifter og direktør i rengøringsportalen Happy Helper.

Hos rengøringsportaler som Happy Helper tilbydes en times rengøringshjælp for 138 kroner, og kunderne kan få 25 procent tilbage i servicefradrag (det tidligere håndværkerfradrag).

Til sammenligning viser undersøgelser fra Rockwoolfondens forskningsenhed, at danskerne i gennemsnit betaler omkring 108 kroner i timen for sort rengøringshjælp. Og så er prisen på hvid rengøring faktisk en smule billigere end den sorte rengøring.

Kun 8 procent af danskerne betaler i dag for rengøring i hjemmet, men over halvdelen (51 procent) vil gerne have hjælp til at svinge støvsuger og gulvspand, viser undersøgelsen fra Userneeds, der har spurgt 2012 danskere om deres holdning til rengøring.

”Danskerne prioriterer tid og dermed service stadig højere. Det handler om rengøring, men også om lettere håndværk, madlavning, bilpleje og indkøb. Fokus er på, hvad der kan skabe et tidsmæssigt overskud i en travl hverdag,” fastslår Dennis Forchhammer.

For yderligere info om Userneeds undersøgelsen: Kontakt Poul Kjar, pkj@operate.dk, 41865975

Information om Operate A/S

Operate A/S
Jesper Brochmandsgade 10
2200 København N

38168090http://www.operate.dk/

Følg pressemeddelelser fra Operate A/S

Flere pressemeddelelser fra Operate A/S

Sammenbrud truer med at lukke epilepsihospital16.3.2011 16:00:00 CET | Pressemeddelelse

Danske Regioner sliber den store sparekniv i budgetforhandlingerne med epilepsihospitalet Filadelfia. Region sjælland, der forhandler for Danske Regioner, bebuder mere end en halvering af budgettet for 2011. Godt 190 mio. kroner er blevet til knap 75 mio. kroner i indeværende budgetår. Danske Regioner står fast, og den 8. marts 2011 brød budgetforhandlingerne med Filadelfia sammen. Flemming Christensen, adm. direktør for Filadelfia, vurderer, at hospitalets fortsatte eksistens er reelt truet og understreger, at hvis Danske Regioner ikke er indstillet på at genoptage forhandlingerne, vil det få fatale konsekvenser for de danske epilepsipatienter. Hospitalet kan lukke den 1. april 2011.