Danskerne er vilde med valgflæsk

Danmark vil spise 15 gange så meget stegt flæsk den kommende uge, forventer Coop

Nationalretten stegt flæsk med persillesovs er altid mere på middagsbordene, når der er valg, end normalt.

Salget af stegeflæsk blev således mere end 5-doblet ved Kommunalvalget i 2009. Ved Folketingsvalget i 2015 var der tale om mere end en 4-dobling. Det viser en undersøgelse fra Coop Analyse.

Ved valget på onsdag den 5. juni forventer Coop at sætte ny rekord i salget.

Forklaringen er, at de 1000 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta for første gang har fælles fremstød for stegeflæsk, nye danske kartofler og økologisk persille.

”At få flere til at være sammen om et måltid, der forener tradition, en sæsonaktuel råvare som nye danske kartofler og økologisk grønt på demokratiets festdag, passer perfekt med det, som vi gerne vil stå for i Coop,” siger kategorichef Rasmus Holgersen, Coop.

Med det fælles fremstød forventer Coop at sælge omkring 15 gange så meget stegeflæsk fra 3.-5. juni som normalt.

På Opskrifter.coop.dk har Coop samlet ca. 8000 opskrifter, der skal gøre det lettere for danskerne at lave mad. Her kan man også få vejledning til, hvordan man tilbereder stegt flæsk med persillesovs:

Tilbuddene gælder fra 3. juni til og med 5. juni. På selv valgdagen, Grundlovsdag 5. juni, skal de store butikker holde lukket. Men ca. 700 butikker, primært fakta, Dagli´Brugsen og Irma, holder åbent denne dag.

Yderligere information: Kategorichef Rasmus Holgersen, 5159 4134

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse