Danskerne er vilde med valgflæsk

Danmark vil spise 15 gange så meget stegt flæsk den kommende uge, forventer Coop

Nationalretten stegt flæsk med persillesovs er altid mere på middagsbordene, når der er valg, end normalt.

Salget af stegeflæsk blev således mere end 5-doblet ved Kommunalvalget i 2009. Ved Folketingsvalget i 2015 var der tale om mere end en 4-dobling. Det viser en undersøgelse fra Coop Analyse.

Ved valget på onsdag den 5. juni forventer Coop at sætte ny rekord i salget.

Forklaringen er, at de 1000 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta for første gang har fælles fremstød for stegeflæsk, nye danske kartofler og økologisk persille.

”At få flere til at være sammen om et måltid, der forener tradition, en sæsonaktuel råvare som nye danske kartofler og økologisk grønt på demokratiets festdag, passer perfekt med det, som vi gerne vil stå for i Coop,” siger kategorichef Rasmus Holgersen, Coop.

Med det fælles fremstød forventer Coop at sælge omkring 15 gange så meget stegeflæsk fra 3.-5. juni som normalt.

På Opskrifter.coop.dk har Coop samlet ca. 8000 opskrifter, der skal gøre det lettere for danskerne at lave mad. Her kan man også få vejledning til, hvordan man tilbereder stegt flæsk med persillesovs:

Tilbuddene gælder fra 3. juni til og med 5. juni. På selv valgdagen, Grundlovsdag 5. juni, skal de store butikker holde lukket. Men ca. 700 butikker, primært fakta, Dagli´Brugsen og Irma, holder åbent denne dag.

Yderligere information: Kategorichef Rasmus Holgersen, 5159 4134

Jette Frölich skaber julehjerte til Irma12.9.2019 09:30:07 CESTPressemeddelelse

Designeren Jette Frölich har skabt et smukt ornament som symbol på kærlighed og omtanke, specielt til Irma. Det nye julehjerte med den klassiske Irma-pige fås naturligvis kun i Irma. (Pris: 99 k). Jette Frölich's unikke og håndlavede designs er kendt overalt i verden for deres lethed og elegance. Og de benyttes såvel til hverdag som til højtid og fest. Dette hjerte kan anvendes som ophæng på vinterens grene, i en vase eller som midtpunkt i en krans. Men det kan anvendes året rundt, som pynt i sommerens vinduer, og se det bevæge sig i den blide sommervind. Yderligere information: Konceptchef Anette Christensen, Irma, 51 59 38 54 Anette.b.christensen@irma.dk Foto til fri brug er vedhæftet og vareprøve fremsendes efter ønske (send mail til: jens.juul.nielsen@coop.dk)