Danskerne er vilde med at donere deres gamle telefoner

Danskerne har doneret mere end 8.000 gamle mobiltelefoner i løbet af et halvt år. Mobilerne er solgt til genanvendelse, og pengene er gået ubeskåret til TDC Groups samarbejde med Børns Vilkår om at støtte børn til et positivt og trygt online liv.

Det skulle gerne være trygt og positivt for vores børn at færdes på de sociale medier. Men mange børn har brug for hjælp til, hvordan man opfører sig på nettet og hvordan man håndterer ubehagelige oplevelser i det digitale liv. Samtidig er forældrene sjældent klædt ordentligt på til, hvordan de kan guide deres børn til et mere sikkert og trygt fællesskab på digitale og sociale medier.

Derfor lancerede TDC Group og Børns Vilkår i sommeren 2017 en indsamling af brugte mobiltelefoner, som bliver solgt til genanvendelse og pengene går ubeskåret til Børns Vilkår. Sammen støtter vi, at forældre via gratis kurser og online undervisningsforløb kan få redskaberne til at hjælpe deres børn til et godt digitalt liv,

- I TDC Group er vi enormt glade for, at der allerede er doneret mere end 8.000 mobiltelefoner. Næsten endnu bedre er det, at vi også har haft flere tusinde forældre gennem de første kurser om børns online-liv. Men der er stadig hundredtusindvis af mobiler, der fortsat ligger i gemmerne og kunne gøre gavn. Så mit håb er, at der er mange flere, som vil støtte op om indsatsen og donere deres gamle mobiler i den nærmeste YouSee-butik. Alle mobiltelefoner kan bruges, også selv om de ikke virker. På den måde kan vi sammen tage ansvar for, at teknologien bliver genbrugt, samtidig med at vi hjælper de unge med at bruge de digitale muligheder på en positiv måde, siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC Group.

Også hos Børns Vilkår er der glæde over danskernes villighed til at støtte Mobilindsamlingen, formand Peter Bartram siger:

- På BørneTelefonen får vi ofte henvendelser fra børn som har set eller oplevet noget ubehageligt på nettet uden at tale med nogen voksne om det. Det er bekymrende, at over halvdelen af disse børn, går med den uhyggelige oplevelse alene og ikke har en voksen eller ven at tale med. Derfor glæder vi os meget over danskernes gavmildhed, som betyder, at vi kan tilbyde endnu flere forældre hjælp og redskaber til, hvordan de kan tale med deres børn om, hvordan man passer på sig selv og hinanden på internettet får et positivt digitalt liv, men også hvordan man selv opfører sig på nettet.

• 8.192 brugte mobiltelefoner er indsamlet mellem juni og december 2017
  • 79 % af de donerede mobiler er mellem 10 og 20 år gamle
  • Af de nyere telefoner/smart phones udgør 6 % af dem iPhones, 5 % er Samsung og 3 % er Nokia telefoner
  • Kun 15 % af alle mobiltelefoner bliver genanvendt på verdensplan
  • 91 % af en brugt mobiltelefon kan tages i brug igen, og 97 pct. af resten genanvendes og bruges til reservedele
  • Pengene går ubeskåret til samarbejdet mellem Børns Vilkår og TDC Group "Forældre i en digital verden"

Se mere her: https://bornsvilkar.dk/tdc

Se mere her: https://tdcgroup.com/da/ansvarlighed/mobilindsamling

Mobilindsamlingen fortsætter i resten af 2018. Sådan kan du være med!

Alle kan donere gamle mobiltelefoner i landets45 YouSee-butikke reller i en af de 4 YouSee On Tour biler .

Som erhvervsdrivende kan man aflevere gamle mobiler i en af de 15 TDC Erhvervscentre eller direkte til Account Managers i TDC Erhverv.

Telefoner kan også afleveres hos Børns Vilkår ellerENIGMA - Museum for Post, Tele & Kommunikation og Dansk Erhverv.

For yderligere information kontakt TDC Group på 70 20 35 10.

TDC Group tilbage på vækst-sporet3.5.2018 08:03pressemeddelelse

Torsdag morgen har TDC Group offentliggjort regnskab for 2018’s første kvartal. Her omsatte selskabet for 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr. Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010. - Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden, fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg. De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdel

Telmore klar med WiFi-opkald25.4.2018 09:04pressemeddelelse

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs. Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem. Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man sn