Danskerne bekymrer sig om hunden nytårsaften

Hunden er som bekendt menneskets bedste ven. Vi hundeejere gør alt, hvad vi kan, for at vores kæledyr skal være godt tilpas. Dette forløber for det meste glat hele året, på nær en enkelt dag, nemlig nytårsaften.

Her kommer mange hundeejere til kort, når hunden løber febrilsk rundt, eller ligger under spisebordet, skræmt fra vid os sans. Hvis du gerne vil have nogle gode råd til at berolige din hund denne begivenhedsrige aften, så læs med videre her.

Giv din hund tryghed ved selv at være fattet

Det gælder først og fremmest om at få hunden til at føle sig tryg. Hvis du som ejer har en forventning om, at din hund bliver bange ved lyden af raketter, vil der være rigtig stor sandsynlighed for, at den bliver bange – ikke nødvendigvis fordi den af egen natur er bange for lyden, men fordi dit kropssprog er utrygt, og du udviser tegn på bekymring. Prøv derfor at slappe af og undgå en forud indtagelse af, at din hund bliver bange. Slap af i skuldrene, snak og gør som du plejer. Find flere lærerige artikler om hunde hos vielskerhunde.

Lad din hund blive inde omkring midnat

Hunde har en meget bedre hørelse end os, så det er meget let at forestille sig, at bragene er ubehagelige i øregangene. Sørg derfor for ikke at have din hund ude ved midnat, når bragene går amok. Tag den ud og tisse en halv til en hel time før, så den kan få tisset af, og luk den så ud igen, når det er stilnet lidt af.

Pa på hunden, når i er på gåtur

Det er en god idé at lufte hunden om dagen, så den er naturligt træt om aftenen. Vær dog opmærksom på, at der kan blive fyret raketter af på gåturen. Hunden kan blive forskrækket og rive sig fri. Den kan både risikere at komme på afveje i panik eller i værste fald løbe ud foran en bil. Sørg derfor for at have et hundeskilt i halsbåndet, så andre kan identificere den, hvis den bliver væk, og naturligvis have hunden i snor hele tiden for at forebygge, at den sætter i løb.

Naturlige kosttilskud og angstdæmpende medicin til den meget nervøse hund

Har du prøvet alt, hvor din hund stadig bliver panisk, er der nogle medicinske muligheder samt kosttilskud, der kan berolige hunden:

• Zylkene
  • Adaptil
  • Angstdæmpende medicin

Zylkene og Adaptil er kosttilskud, der kan købes i håndkøb på apoteket. Disse har en beroligende effekt, men ikke lige så kraftigt som angstdæmpende medicin. Dette skal du til dyrlægen for at få udskrevet. Gør brug af dette som den absolut sidste mulighed, hvis ikke hunden kan beroliges på andre måder.

Afskærm hunden fra lyd og lys bedst muligt nytårsaften

Det kan være en god idé at trække gardiner eller persienner for vinduerne, hvis hunden reagerer meget på lysene. Hav gerne TV eller radio tændt, så lydene udefra ikke bliver lige så dominerende. Det vil være en god idé at sørge for, at der altid er en inde ved hunden, så den ikke bliver efterladt alene og bange.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.