Dansker vinder ufattelige 759.318.630 kroner i Eurojackpot

Alle rekorder blev slået, da aftenens trækning bød på årets første danske vinder af førstepræmien i Eurojackpot. Aldrig før i historien har en dansker vundet så stort et beløb.

Denne aften er helt særlig. Ikke nok med, at det er første gang i år, at en dansker vinder jackpot, så er det også den største pulje vundet af en dansker nogensinde.

Den nybagte millionær har købt sin kupon hos Meny Blåvand og kan nu se frem til at få et stort, skattefrit beløb, der slår alle rekorder, ind på kontoen. Hos Danske Lotteri Spil, som står bag Eurojackpot i Danmark, er man meget glad for nyheden, og kipper med flaget.

”Det er en sand festdag her hos os, ligesom jeg går ud fra det er det i Vestjylland, hvor vinderkuponen er købt. Det er helt vildt, at en dansker har vundet mere end 759 millioner kroner og har slået rekorden. Vi har ventet i spænding på, at det skulle ske, og nu skete det endelig. Der skal lyde et stort tillykke herfra,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil.

Danske Spil er altid i kontakt med heldige kunder, når de vinder store beløb, og tilbyder dem såkaldt millionærrådgivning. Her ringer en særligt uddannet Danske Spil-ansat og taler med vinderen om, hvordan man kan forholde sig og administrere en stor gevinst.

”Folk reagerer meget forskelligt, når de vinder store gevinster, men de vil som det første næsten altid dele gevinsten med deres familie. De fleste har også planer om især husrenovering, rejser og ny bil. Det er klart, at det kan være en stor omvæltning og skabe nye muligheder at vinde især meget store gevinster, og vi tilbyder derfor rådgivning til alle, der vinder store beløb,” siger Malene Mølgaard.

Altid 63 millioner i puljen
Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast både tirsdag og fredag aften. Populariteten af spillet er steget støt siden lanceringen, hvilket er forståeligt nok, for i Eurojackpot er der altid minimum 63 millioner kroner i førstepræmiepuljen, og den når hurtigt nye højder.

To gange før i danmarkshistorien har en dansker vundet mere end 300 millioner kroner i Eurojackpot – senest i 2021. Vi skal nemlig kun tilbage til april 2021 for at finde den sidste danske vinder af førstepræmiepuljen i det europæiske fælleslotteri. Her vandt en heldig roskildenser 310.785.127 kr.

Den største, danske gevinst i Eurojackpot – indtil i aften - skal findes tilbage i 2015, hvor en heldig dansker vandt hele 315 mio. kr. – den kupon blev købt i Kvickly i Helsingør.

Danske Spil har endnu ikke været i kontakt med den nyslåede, danske multimillionær, men vi ønsker et multistort tillykke.

Vindertal uge 29:

1, 11, 17, 19, 33

Stjernetal uge 29:

3, 7

Om Eurojackpot

• Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver fredag aften. Maks. puljen er 750 mio. kr.
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller med om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer.