Dansker vinder 8,8 millioner kr. i Eurojackpot

En heldig dansker løb fredag aften med 2. præmien i Eurojackpot. Det udløser en gevinst på 8.838.424 kr.

Fredag aften var der hele 570 millioner kr. i 1. præmie på højkant i Eurojackpot.

Det var en tysker, som ramte den rigtige talkombination og blev mangemillionær, men en dansker fik en 2. præmie og kan se frem til at få sat 8,8 millioner kr. ind på bankbogen.

”Set med danske briller har det været nogle helt utrolige uger. I sidste uge vandt en dansker 206 millioner kr. i Vikinglotto. I onsdags vandt en anden en gevinst i samme lotteri på næsten 5 millioner kr. Og her til aften er der så endnu en dansker, som løber med en stor milliongevinst. Denne gang i Eurojackpot. Der er virkelig grund til at kippe med Dannebrog”, siger Pernille Mehl, administrerende direktør i Danske Lotteri Spil.

Vinderen, der har købt sin kupon i Menu i Aalborg, var ikke den eneste lotterispiller, der kan juble. 13 andre heldige vindere rundt om i Europa ramte nemlig også de fem vindertal og et af de to stjernetal, der udløser en 2. præmie.

Danske Spil har endnu ikke hørt fra vinderen, der vil få tilbudt millionærrådgivning, som alle andre spillere, der vinder mere end 1,5 millioner kroner.

Eurojackpot kan spilles i Danmark, Estland, Finland, Holland, Island, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Norge, Polen, Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien, Spanien Sverige og Ungarn.

Vindertal:

7, 16, 22, 36, 44

Stjernetal:

3, 4

Thomas Bille Winkel, pressechef i Danske Spil, 40 91 98 78, tobw@danskespil.dk.

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil indfører krav om ID på væddemål i kiosker og supermarkeder21.11.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse

Danske Spil indfører krav om identifikation, når man spiller væddemål i kiosker og supermarkeder. I løbet af det nye år vil Danske Spils mere end 3.000 forhandlere bede om at se et såkaldt spilkort, hvis du vil spille f.eks. Oddset i en butik. Kortet kan være både fysisk og elektronisk, og Danske Spil vil bruge de kommende måneder på at få den nødvendige it-understøttelse på plads for at sikre, at det nye krav om ID bliver en god kundeoplevelse for Danske Spils mange loyale kunder. Danske Spil forventer, at det nye spilkort er klar i løbet af 2020. Når det nye spilkort fra Danske Spil er en realitet, vil det betyde, at alle væddemål i kiosker og supermarkeder bliver registreret. Kortet er et yderligere skridt i Danske Spils fortsatte arbejde med ansvarlighed for at sikre, at spil hos Danske Spil ikke sælges til unge under 18 år eller bliver misbrugt af kriminelle til hvidvask af ulovlige penge. I forbindelse med den nye beslutning fra Danske Spil udtaler selskabets administrerende dire