Dansker vinder 69 millioner i Eurojackpot

Fredag aften kan en heldig dansker finde den helt store flaske champagne frem efter at have vundet førstepræmien i Eurojackpot

En af de koldeste dage i 2021 er med et blevet en del varmere for en meget heldig dansker, der nu kan kalde sig ægte Eurojackpot-rig. Den heldige vinder, der har købt sin vinderkupon i SuperBrugsen Dianalund, havde på kun fire rækker fundet frem til fredagstrækningens gyldne talkkombination og kan forvente et indskud på bankbogen på ikke mindre end 69.678.692 skattefri kroner.

-Det er jo en helt fantastisk måde at starte 2021 på. Vi er så glade for, at Danmark nu får årets  første store vinder af Eurojackpot - og så midt i en corona-tid, hvor man har ekstra meget brug for at kunne gøre drømme til virkelighed. Der skal lyde et kæmpe tillykke herfra, siger adm. dir. i Danske Lotteri Spil, Pernille Mehl.

De gyldne vindertal:

2, 3, 16, 33, 46,

Stjernetal: 2, 10.

Danske Spil har endnu ikke hørt fra den heldige vinder.

Fakta:

De fem største gevinster i Danmarkshistorien:

1. 315.009.958 kroner, Eurojackpot, 2015, Helsingør.

2. 210.688.619 kroner, Eurojackpot, 2018, Kalundborg.

3. 206.913.776 kroner, Vikinglotto, 2020, Helsingør.

4. 148.183.435 kroner, Eurojackpot, 2017, Hjørring.

New mail

New mailCopy

Vandt 40.000 kr i 40 måneder: Jeg måtte op om natten og tjekke, at det ikke var en drøm25.2.2021 08:26:19 CETPressemeddelelse

En mand i 80’erne fra Aabenraa Kommune fik sig noget af en overraskelse i sidste uge, da han skrabede Quick-loddet Guldbarren. -Jeg havde faktisk helt glemt, at jeg havde købt loddet og kunne mærke det i baglommen, da jeg forleden skulle ud ad døren. Så jeg lagde det fra mig på skrivebordet. Da jeg kom hjem tænkte, jeg, at jeg da hellere måtte få skrabet det, selvom det egentlig var blevet lidt sent, og jeg var træt efter en lang dag, fortæller han til Danske Spil. Manden, der er pensionist, vågnede dog brat op, da han så, at han havde tre ens felter med 40.000 kr., som man får udbetalt over 40 måneder. I alt en gevinst på 1.600.000 skattefri kroner. -Altså jeg fik et chok jo, men troede ikke helt på, hvad jeg så. Jeg er jo lidt oppe i alderen, så det kniber med synet, siger han med et grin. Den heldige vinder gik i seng, men kunne slet ikke finde ro. -Jeg stod op igen kl. 03.00, for lige at gå ind og se, om loddet stadig lå der. Jeg var sikker på, at det var noget, jeg havde drømt, ly