Danske webshops med ny omsætningsrekord: 13,2% vækst i første halvår

DIBS Payment Services, del af Nets, offentliggør nøgletal for første halvår af 2017, og det voksende e-handelsmarked fortsætter med fuld fart frem.

Den årligt tilbagevendende analyse for Dansk E-handel viste i 2016, at danskernes forbrug online rundede DKK70mia. på danske og udenlandske webshops svarende til en stigning på hele 20% i forhold til 2015, og det ser ud til at tendensen holder stik i 2017: Omsætningen hos danske webshops er i første halvår af 2017 nemlig steget med 13,2% i forhold til samme periode i 2016.

»De danske webshops omsætter for mere og mere, og det understreger, at e-handlen er og bliver en skarp konkurrent til den fysiske detailhandel« , fortæller Henriette Høyer, Head of Sales hos DIBS Payment Services , der understreger, at de nye tal beskriver den gennemsnitlige vækst i omsætningen for ca. 3.500 webshops i Danmark, som har været kunde hos DIBS Payment Services i både 2016 og 2017.

Hi-Fi Klubben i fuld galop

En af de virksomheder der nyder godt af omsætningsfesten er elektronikforhandleren Hi-Fi Klubben, der startede online salg helt tilbage i 2002.

»Vi er født som fysisk butik i 1980 og har i dag 102 butikker fordelt på fem markeder, men vi var faktisk med helt fra start i e-handlens spæde dage. Vi har oplevet voldsom vækst online i en årrække nu, og vi havde egentligt forventet, at den store tilvækst snart ville løje af, men vi oplever det stik modsatte: En fortsat flot to-cifret vækstrate online i første halvår af 2017, og væksten for vores online salg overgår således væksten i de fysiske butikker «, beretter Christoffer Arensbach, CEO hos Hi-fi Klubben A/S, der samtidigt er hurtig til at påpege, at de fysiske butikker fortsat har deres berettigelse:

»Vi oplever fortsat en tilfredsstillende vækst i de fysiske butikker, ligesom vi kan se, at mange online kunder først har været inde i en butik for at se og prøve produktet, før de foretager den endelige ordre online, når de har gjort sig de sidste overvejelser «.

5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday12.11.2018 06:30Aktuelt

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for de danske webshops at få masser af kunder i forretningen. DIBS by Nets følger hvert år udviklingen på Black Friday og hvert år er der betydelige stigninger at se i antallet af online transaktioner. Her kommer deres Black Friday-tips til de danske webshops.

En »institution i dansk e-handel« fylder rundt: »Stort set alle danskere er i berøring med dem«25.7.2018 11:17Pressemeddelelse