Danske Vandværker henter direktør med solid ledelseserfaring

Den 1. august sætter Susan Münster sig i stolen som ny direktør i Danske Vandværker. Susan Münster kommer med en solid viden om vandbranchen, ligesom hun har et bredt netværk i og omkring hele forsyningssektoren.

Landsformand Ole Wiil hilser på Susan Münster, som er ny direktør i Danske Vandværker. Fotograf: Philip Høpner.

I sin egenskab af direktør i Holbæk Forsyning har Susan Münster været ansvarlig for at etablere selskabet som en selvstændig forsyningsvirksomhed tilbage i 2010, og derefter har hun styret fusionsforløbet mellem kommunerne Holbæk, Lejre og Roskilde sikkert i havn – et fusionsforløb, der førte til, at forsyningsselskabet FORS blev dannet i 2016.

Danske Vandværkers nye direktør er uddannet ingeniør og har gennem sin karriere beskæftiget sig med forsyning – både i selskaber og i flere kommuner som teknisk direktør. Susan Münster har også stået i spidsen for at udvikle den kollektive trafikafvikling som driftsdirektør i Banedanmark. Senest har Susan Münster i regi af sit eget konsulentfirma hjulpet bestyrelser og ledelser med at udvikle deres virksomhed eller organisation. Organisationsudvikling og forandringsprocesser har været gennemgående træk i karrieren.

”Jeg er særdeles glad for, at Susan Münster nu skal være med til at videreføre og udvikle Danske Vandværker. Susan er en dygtig og erfaren leder, som jeg ser frem til at arbejde sammen med. Ligesom det er glædeligt, at det er et enigt ansættelsesudvalg, der peger på Susan, som vores nye direktør”, siger Ole Wiil, der er landsformand i Danske Vandværker.

Susan Münster begynder den 1. august, og de første måneder skal hun rundt i landet og møde medlemmerne.

”Jeg glæder mig meget til at hilse på medlemmerne og høre om de udfordringer, de har i det daglige. Jeg vil lytte opmærksomt og opfordre til dialog. Forhåbentlig får jeg en masse gode snakke, og jeg er naturligvis også spændt på at høre, hvordan medlemmerne oplever Danske Vandværker og alle de varer, vi har på hylderne”, siger Susan Münster og fortsætter:

”Vandsektoren er ekstremt spændende, men også en branche med mange udfordringer. Jeg glæder mig til at tage fat og finde løsninger for fremtiden”, siger Susan og understreger, at Danske Vandværker også er hendes forening, idet hun får leveret vand fra det forbrugerejede vandværk i Jægerspris.

Susan Münster er 54 år og bor med ægtefælle og et hjemmeboende barn ud af 2 børn i Jægerspris. Susan bruger fritiden på at rejse og løbe- og vandreture.

Spørgsmål? Kontakt pressemedarbejder i Danske Vandværker Dorthe G. Rasmussen, 2670 7106, dr@danskevv.dk.

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.

Konference: Hvem skal eje din el, dit vand og din varme?19.3.2018 13:53pressemeddelelse

I Danmark kan de fleste af os tage lys, vand og varme i vores hjem som en givet ting. Og det kan vi fordi, vi har en helt enestående forsyningssektor, der giver os lave priser og høj forsyningssikkerhed. Kan det så egentlig ikke være lige meget, hvem der ejer vindmøllelauget, vandværket eller varmeværket? Middelgrundens Vindmøllelaug, Danske Vandværker, Dansk Fjernvarme og Kooperationen mener nej. Vi er helt overbeviste om, at ejerskab gør en stor forskel især for samfundskritiske ydelser.