Danske Vandværker ansætter to nye medarbejdere

Danske Vandværker, som varetager vandbranchens interesser, har i det nye år styrket sin organisation med to nye medarbejdere på sekretariatet i Solrød Strand.

Camilla Falk, bosiddende i Greve, er tiltrådt som juridisk rådgiver. Camilla Falk blev i 2010 uddannet som jurist på Københavns Universitet og har tidligere arbejdet som juridisk rådgiver hos Købmandsstandens Inkasso Service A/S, været Office Manager hos Herman Olsen & Co., hvor hun havde ansvaret for administration, økonomi og jura. På seneste visitkort stod der juridisk fuldmægtig hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (det tidligere Arbejdsskadestyrelsen), hvor arbejdsområdet var behandling af sager om personskadeerstatning.

Irene Blak Villadsen, bosiddende i Ejby ved Køge, har arbejdet 15 år som grafiker på reklamebureau og i in-house marketingsafdelinger. Seneste arbejdsplads var hos Kärcher, hvor ansvarsområderne var koordinering af markedsføring, planlægningen og udarbejdelse af messer samt tv og filmproduktion. Irene Blak Villadsen blev uddannet til Multimediedesigner på Lyngby Uddannelsescenter i 2002. Udover at arbejde med grafisk produktion skal Irene Blak Villadsen også håndtere annoncesalg i Danske Vandværkers medlemsmagasin.

Camilla Falk, juridisk rådgiver
Irene Blak Villadsen, grafiker

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.

Konference: Hvem skal eje din el, dit vand og din varme?19.3.2018 13:53pressemeddelelse

I Danmark kan de fleste af os tage lys, vand og varme i vores hjem som en givet ting. Og det kan vi fordi, vi har en helt enestående forsyningssektor, der giver os lave priser og høj forsyningssikkerhed. Kan det så egentlig ikke være lige meget, hvem der ejer vindmøllelauget, vandværket eller varmeværket? Middelgrundens Vindmøllelaug, Danske Vandværker, Dansk Fjernvarme og Kooperationen mener nej. Vi er helt overbeviste om, at ejerskab gør en stor forskel især for samfundskritiske ydelser.