Danske Vandværker ansætter politisk chef

Martin Gertz Andersen er 1. februar tiltrådt i et nyoprettet job som politisk chef i brancheorganisationen Danske Vandværker, der varetager vandbranchens interesser.

Den nye politiske chef medbringer 16 års erfaring med public affairs i Danmark og i EU, heraf er de ni år brugt som lobbyist inden for forsyningsområdet. Martin Gertz Andersen er kandidat i samfundsfag og politisk kommunikation/administration og har derudover en master i miljø og energiret. Danske Vandværker har sekretariat i Solrød.

Martin Gertz Andersen bor på Frederiksberg.

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.

Konference: Hvem skal eje din el, dit vand og din varme?19.3.2018 13:53pressemeddelelse

I Danmark kan de fleste af os tage lys, vand og varme i vores hjem som en givet ting. Og det kan vi fordi, vi har en helt enestående forsyningssektor, der giver os lave priser og høj forsyningssikkerhed. Kan det så egentlig ikke være lige meget, hvem der ejer vindmøllelauget, vandværket eller varmeværket? Middelgrundens Vindmøllelaug, Danske Vandværker, Dansk Fjernvarme og Kooperationen mener nej. Vi er helt overbeviste om, at ejerskab gør en stor forskel især for samfundskritiske ydelser.