Danske Vandværker ansætter politisk chef

Martin Gertz Andersen er 1. februar tiltrådt i et nyoprettet job som politisk chef i brancheorganisationen Danske Vandværker, der varetager vandbranchens interesser.

Den nye politiske chef medbringer 16 års erfaring med public affairs i Danmark og i EU, heraf er de ni år brugt som lobbyist inden for forsyningsområdet. Martin Gertz Andersen er kandidat i samfundsfag og politisk kommunikation/administration og har derudover en master i miljø og energiret. Danske Vandværker har sekretariat i Solrød.

Martin Gertz Andersen bor på Frederiksberg.

Danske Vandværker går med i ny tænketank25.4.2018 08:21pressemeddelelse

En række store og små medlems- og medarbejderejede selskaber og organisationer slår sig nu sammen for at stifte en tænketank, der skal styrke den demokratiske virksomhedsdrift i Danmark. Bag tænketanken står blandt andet store demokratiske virksomheder som COOP, Kooperationen, Arla, ENIIG, GF Forsikring og Danske Vandværker, men også mindre virksomheder som Logik & Co., Thorup Strand Kystfiskerlaug og Merkur andelskasse går med i den nye tænketank, som får navnet Demokratisk Erhverv.