Danske Spil: Hun ryger ud af X Factor på fredag

Efter at have set alle X Factor-deltagerne i aktion i det første liveshow, føler oddssætterne hos Danske Spil sig meget sikre på, hvem der må forlade konkurrencen ved næste afstemning, når TV2 sender direkte fredag aften.

Efter sidste fredags liveshow har oddssætterne hos Danske Spil skiftet hest: Der er nu en ny topfavorit til at vinde hele showet. Til gengæld er der ingen ændring i bunden. Oddssætterne forventer, at Rosita ryger hjem på fredag.

”Så fik vi endelig langt om længe set deltagerne i aktion på den store livescene, og det var den sidste brik, der manglede, før vi kunne danne os et bedre billede af de enkelte deltagere: Hvem er født til at stå der på scenen? Hvem har brug for at udvikle sig? Hvem har deciderede problemer med at optræde foran et publikum?” siger Mathias Reimer Larsen, oddssætter og X Factor-ekspert hos Danske Spil.

”Vi havde to gode eksempler på dette ved det første liveshow i fredags. På forhånd var Nambahlou en af vores klare favoritter til den samlede sejr, men hun havde tydeligvis problemer. Om det så var sangvalget eller nervøsiteten, der gjorde udslaget, så var det ikke en performance, der fik os op af stolen. Hun er derfor faldet markant i vores rangering: Før gav vi hende 20 procents chance for at vinde, nu vurderer vi at chancen er nede på kun syv procent,” siger Mathias Reimer Larsen.

”Clara var til gengæld et eksempel på det modsatte. Hun leverede aftenens bedste optræden og er dermed lige nu vores nye favorit til at vinde showet. Gruppen Sigalaz var også en positiv overraskelse for os og deres vinderchancer er også steget en del siden første liveshow,” siger Mathias Reimer Larsen.

”I den kedelige ende af spektret er der derimod ikke ændret på vores vurdering. Før det første liveshow var Rosita vores favorit til at ryge ud. Det er hun stadig. Rosita var i farezonen mod DiVERSE, hvor sidstnævnte måtte forlade konkurrencen – det kom faktisk ret meget bag på os, men vi tror ikke, at vi bliver overrasket på fredag. Vi er ret overbeviste om, at Rosita må forlade X-Factor på fredag. Vi forventer samtidig, at det er den sympatiske – nu tidligere - buschauffør, Henrik, som må med hende i farezonen. Han er nemlig vores anden favorit til at ryge ud på fredag,” siger Mathias Reimer Larsen.

Se med på TV2, fredag klokken 20.00.

Danske Spils odds – bemærk, at de kan ændre sig

Hvem vinder?

Clara 2,75

Theodor 4,00

Sigalaz 4,00

Kristoffer 5,00

Nambahlou 14,00

Rosél 14,00

Henrik 35.00

Rosita 60.00

Hvem stemmes ud på fredag?

Rosita 1,4

Henrik 3,5