Danske Spil vil sende fodbold fra 2. og 3. Division direkte til danskerne

I en ny aftale sikrer Danske Spil og Divisionsforeningen, at danskerne fremover har mulighed for at streame de mange fodboldkampe i både 2. og 3. Division hos Danske Spil.

Nu går Danske Spil i samarbejde med Divisionsforeningen i luften med et nyt initiativ, som skal bringe de mindre eksponerede fodboldligaer tættere på danskerne. Det er en kendsgerning, efter at Divisionsforeningen og Danske Spil for kort tid siden underskrev en samarbejdsaftale, som giver mulighed for streaming af 2.- og 3. Divisionskampe på Danske Spils Oddset-platform.

Indtil nu har man kunnet streame kampene via Divisionsforeningens hjemmeside. Alle danskere får nu mulighed for også at følge deres lokale helte i Oddsets app.

”Vi er i Danske Spil meget glade for at kunne være med til at bringe divisionsfodbolden endnu tættere på danskerne og sikre, at kampene er bredt tilgængelige. Vi håber med aftalen at kunne give de lavere divisioner et løft, og samtidig dele den smittende entusiasme, som gennemsyrer også de fodboldrækker, hvor både penge og stadions er lidt mindre end i fx 3F Superliga. Vi tror og håber, at fodboldfans over hele landet vil tage godt imod det nye initiativ, og vil se med, når der bliver gået til stålet i de lavere rækker,” siger Karsten Fogh Holanng, adm. direktør i Danske Licens Spil, som står bag Oddset.

Del af en større platform
Hos Oddset bliver divisionskampene del af en i forvejen populær brugerflade, hvor mange af Danske Spils kunder benytter sig af muligheden for at se flere andre sportsgrene live. Tusindvis af brugere ser med i Oddsets mange live streaminger af fx fodbold, tennis og basketball - og forventeligt vil endnu flere følge med, når yderligere to danske fodboldrækker bliver en del af tilbuddet.

Hos Divisionsforeningen er man glad for samarbejdet med Danske Spil.

”Der er sket rigtig meget i 2. og 3. Division de seneste par sæsoner – ny række, ny turneringsstruktur og ny fælles streamingplatform. Det går rigtig godt – men det kommer ikke af sig selv. Klubberne gør en kæmpe indsats og filmer kampene, men det er også vigtigt med gode partnere – og derfor er vi rigtig glade for, at Danske Spil går ind som aktiv partner for 2. og 3. Division denne sæson, hvor de både er med til at finansiere platformen og samtidig er med til at få kampene endnu bredere ud,” siger Claus Thomsen, direktør i Divisionsforeningen.

Nærmest så snart, blækket på aftalen er tørt, streames de første divisionsopgør.
De første kampe, det bliver muligt at se via Danske Spils Oddset-app, bliver således næste weekends opgør i 3. Division mellem SFB Oure og Næsby samt Middelfart mod Dalum, som fløjtes i gang fredag d. 26. august kl. henholdsvis 18.00 og 18.30.
I 2. Division spilles kampen mellem Aarhus Fremad og Esbjerg samme dag kl. 18.00. Den kamp kan naturligvis også ses i Oddsets app – og via Divisionsforeningens hjemmeside.

For at streame live sport hos Oddset skal man blot have en aktiv brugerkonto.