Danske Spil: Støjbergs parti kommer i Folketinget ved næste valg

Hos danskernes spilselskab, Danske Spil, er der ingen tvivl om, hvorvidt Inger Støjbergs nystiftede parti, Danmarksdemokraterne, får en plads på tinge.

I dag annoncerede Inger Støjberg, at hun starter et nyt parti med det formål at komme i Folketinget. Den erfarne politiker har gennem tiden høstet mange stemmer, og ifølge Danske Spil er der derfor ingen tvivl om, hvorvidt hun får succes med at komme i Folketinget ved næste valg.

”Vi har med en politisk sværvægter at gøre, som samtidig er vældigt populær i store dele af befolkningen, og derfor får rigtigt mange stemmer – i 2019 fik hun fjerde flest personlige stemmer af alle kandidater. Det giver en meget høj sandsynlighed for, at Inger Støjbergs mission vil lykkes, og at hendes nye parti Danmarksdemokraterne vil få en plads i Folketinget ved næste valg. Vi mener, det er fuldstændigt givet, at partiet får mere end 2% af stemmerne ved næste valg, og dermed kommer over spærregrænsen,” siger Peter Emmike Rasmussen, som er oddssætter hos Danske Spil.

Ikke muligt at spille på spærregrænse
På grund af den meget høje sandsynlighed kan man hos Danske Spil ikke spille på, om Danmarksdemokraterne kommer i Folketinget eller ej. Det er også givet, at partiet får indhentet de nødvendige vælgererklæringer, inden valget udskrives. Man kan til gengæld spille på, hvor mange stemmer, det lykkes Støjbergs nye, politiske projekt at få.

”Vi er meget sikre på, at partiet bliver opstillingsparat og også, at de kommer ind. Herefter er det interessant at se på, hvor mange af danskerne, der vil stemme på dem. Vi mener, chancerne er fifty-fifty på, om partiet lykkes med at få flere end 3,75% af stemmerne, hvilket vil være et flot resultat for et nystartet parti,” siger Peter Emmike Rasmussen.

Således giver Danske Spil i skrivende stund pengene 1,85 gange igen, hvis det lykkes Danmarksdemokraterne at få mere end 3,75% af stemmerne ved næste folketingsvalg.

Danske Spil vil løbende åbne flere spil på det kommende folketingsvalg, som skal finde sted senest 4. juni 2023.