Danske Spil: Sang nr. 1 eller 2 vinder Melodi Grand Prix

Sangene til Melodi Grand Prix er offentliggjort, og Danske Spils oddssættere har vurderet sangene, og peger på sang nr. 1 og 2 er nogle, man skal holde øje med. Sang 5, 7 og 8 er dark horses.

Det er atter blevet tid til Melodi Grand Prix i Danmark, og her til morgen blev de 10 sange offentliggjort. Og efter at have lyttet til den lille bid musik, har oddssætterne deres favoritter klar.

”Vi har sang nr. 1 og 2 som favoritter til at gå til finalen. Det bliver blandt disse sange, vi finder vinderen, hvilket odds 3,50 på Starlight (sang nr. 2), odds 3,75 på Riot (sang nr. 1) også indikerer,” siger Mathias Reimer Larsen, der er oddssætter i Danske Spil. Han vil dog ikke pege entydigt på, at vinderen nødvendigvis findes her.

”Ser man på statistikken, så er der ikke noget sangnummer lavere end nr. 4, der har vundet siden 2009, hvilket burde udelukke nr. 1 og 2. Omvendt så plejer sang nr. 10 altid at komme i finalen, men her er Albin Freddy svensk, og svenskerne har ikke vundet Dansk Melodi Grand Prix endnu, og plejer ikke at klare sig godt, men vi giver alligevel odds 8 her, fordi sangen kan noget,” siger Mathias Reimer Larsen.

Dermed er der lagt op til et tæt løb, hvor flere sange kan komme i spil som vinder af Melodi Grand Prix, og som dark horse finder man sang nr. 7 og sang nr. 8.

”Sang nr. 8 Signals af Karui har noget atypisk Melodi Grand Prix over sig, så det store spørgsmål er, om Melodi Grand Prix’et er klar til et moderne Melodi Grand Prix-hit, og hende som vinder vurderer vi til odds 7,00,” siger Mathias Reimer Larsen, og tilføjer:

”Sang nr. 7 er lavet af Carlsen, der kommer fra Færøerne. De kommer helt sikkert til at snuppe mange stemmer fra Færøerne, og så er det også en rigtig klassisk Grand Prix Sang. Vi giver odds 7,00 på gruppen,” siger Mathias Reimer Larsen.

Også sang nr. 5, Angels to my battlefield af Sandra, ligger som dark horse. Her giver Danske Spil også odds 7,00 på gruppen.

For yderligere info, kontakt Danske Spils pressetelefon 30 85 17 85