Danske Spil og HB Køge går all-in på kvindefodbold

Samarbejdet skal være med til at sætte endnu mere fokus og skub på udviklingen i dansk kvindefodbold.

Danmarks bedste kvindefodboldhold, HB Køge, og Danske Spil og Oddset har indgået et samarbejde, der gælder frem til sommeren 2023.

Det betyder blandt andet, at der bliver overført en pose penge til fodboldklubben, og at Danske Spil vil lave indhold fra HB Køge, som skal være med til at skabe endnu mere opmærksomhed omkring Champions League-klubben og dansk kvindefodbold generelt.

- Kvindefodbold er i en rivende udvikling, og vi vil gerne være med til at skubbe på den udvikling. Det er derfor, vi støtter det danske kvindelandshold, og det er derfor, vi nu har lavet en aftale med HB Køge, siger Niels Erik Folmann, der er adm. direktør i Danske Licens Spil.

- HB Køge har på rekordtid spillet sig op i toppen af dansk kvindefodbold, og vi glæder til at være med på den fortsatte rejse mod toppen af europæisk kvindefodbold, fortsætter han.

All-in på kvindefodbold
Hos HB Køge er der glæde over, at man har fundet en partner, der deler interessen og ambitionerne for kvindefoldbolden.

- Vi er enormt glade for at have indgået den her aftale med Danske Spil. Vores krydsfelter er store, så det giver virkelig god mening for os, siger HB Køge-direktør Per Rud.

Han understreger, at Danske Spil støtter op om dansk fodbold både på bredde- og eliteplan, og at virksomheden derfor er en oplagt samarbejdspartner for HB Køge.

- I HB Køge er vi gået all-in på vores satsning inden for kvindefodbold, og vi sætter stor pris på alle andre, der også vil være med til at højne standarden og opmærksomheden på kvindefodbolden. Det vil Danske Spil og Oddset, det har vi selv oplevet og mærket allerede, siger Per Rud med henvisning til blandt andet Oddsets nye podcast om kvindefodbold.

Podcasten hedder ”En Liga for Sig”, og du kan finde afsnittet om HB Køge lige her: https://danskespil.dk/oddset/podcast#/

For yderligere info:
-Marc Hyldegaard Sørensen, Junior Brand Manager i Danske Spil, mail: mahs@danskespil.dk, tlf: 30254742
-Anders Ebbesen, kommunikations- og marketingchef i HB Køge, mail: ae@hbkoge.dk, tlf: 30660720