Danske Spil: Her er danskernes største Melodi Grand Prix-favoritter

Danske Spils ekspert har på forhånd udset sig fire sange som favoritter, når det i aften gælder årets danske Melodi Grand Prix. De danske Grand Prix-fans har to af de fire sange som favoritter til at vinde.

Der er otte håbefulde, danske deltagere, som skal på scenen i Det Danske Melodi Grand Prix: Men kun fire af dem har reelt noget at have håbet i.

Det mener Danske Spils oddssætter, som har hørt de otte sange igennem på forhånd.

”Dette års Melodi Grand Prix-felt er meget lige, men der er specielt fire sange, som skiller sig ud,” siger Danske Spils oddssætter Peter Emmike Rasmussen, som har sat odds på sangkonkurrencen de seneste mange år.

”Vi har Reiley med ’Breaking my heart’ og Eyjaa med sangen ’I was gonna marry him’ som de største favoritter. Men det er nu ikke kun fordi, det er gode numre: Det skyldes også, at det er de to sange, som flest danskere har spillet på som vindere i løbet af de seneste uger, hvor de har kunnet spille på Melodi grand Prix'et hos Danske Spil,” siger han.

Kendisfaktor en fordel
Reiley har måske en ekstra fordel, som kan blive afgørende: Han er nemlig kendt i forvejen.

”Reiley var ved at blive udelukket, da han havde spillet sangen ved en koncert i Asien i efteråret, men han får lov at stille op alligevel, og ham tror vi meget på. Ikke mindst fordi han er den mest kendte af kunstnerne med tusindvis af følgere på sociale medier,” siger Peter Emmike Rasmussen.

De sidste to, der udgør favoritfeltet, er Nicklas Sonne med ’Freedom’ og Maia Maia med ’Beautiful Bullshit’.

”Især Nicklas Sonne skiller sig med et rigtigt rock-nummer markant ud fra de øvrige syv mere poppede sange. Hans nummer vil sikkert dele vandene, men jeg spår den alligevel gode chancer for at rocke sig direkte i finalen: Den har et omkvæd, som man let kan huske og synge med på, og så har finske Lordi jo tidligere vist, at det ikke behøver være en ulempe at stille op med et rocknummer,” siger han.

Det Danske Melodi Grand Prix kan ses på DR i aften fra klokken 20.

FAKTA:

De tre mest spillede vindere er:

Eyjaa 31% af alle indskud

Reiley 29% af alle indskud

Nicklas Sonne 11% af alle indskud.

Danske Spils odds på de otte sange:

Reiley: Breaking my heart 2,40

Eyjaa: I was gonna marry him 2,80