Danske Spil henter ny direktør i Tryg Forsikring

Danske Spil har fundet deres nye direktør for Danske Lotteri Spil.

Den nye direktør for Danske Lotteri Spil bliver den 42-årige Malene Mølgaard, som kommer direkte fra en stilling som direktør for Erhverv Direkte i Tryg Forsikring. Malene Mølgaard afløser den tidligere direktør, Pernille Mehl, som stoppede i Danske Spil til fordel for et job som administrerende direktør for undervisningsportalen, Clio.

Malene Mølgaard har været i Tryg Forsikring i syv år, og har de seneste tre år haft ansvaret for Tryg Forsikrings mindre erhvervskunder. Det har betydet, at Malene Mølgaard blandt andet har stået i spidsen for at optimere og udvikle de digitale kanaler for alle Tryg Forsikrings erhvervskunder for CRM, forretningsudvikling og for salgssupporten til alle Tryg Forsikrings erhvervskunder. Inden Malene startede i Tryg Forsikring var hun igennem ti år i ISS-koncernen, hvor hun blandt andet har haft ansvar for strategi og innovation og været HR Projektchef og Nordisk Projektdirektør.

-      Jeg er meget glad for at kunne ansætte en så stærk profil som Malene som direktør for Danske Lotteri Spil. Malene har i sin tid i Tryg Forsikring leveret flotte resultater indenfor blandt andet online og digitalisering og er samtidig en erfaren og vellidt direktør med et stort drive, siger Nikolas Lyhne-Knudsen, administrerende direktør i Danske Spil og fortsætter:

-      Malene har den helt rigtige profil til sammen med vores dygtige medarbejdere at fortsætte og styrke den flotte udvikling, som vores lotteriforretning er i fuld gang med, og jeg glæder mig til at få hende med ombord.

Den kommende direktør for Danske Lotteri Spil tiltræder stillingen i Danske Spil senest den 1. maj og siger om sit nye job:

-      Jeg glæder mig til at blive en del af så spændende en virksomhed som Danske Spil, som spiller en vigtig rolle for det danske kultur- og foreningsliv. Jeg vil derfor gå ydmygt til opgaven og er stolt over at skulle være med til at udvikle nogle af Danmarks stærkeste brands og hele tiden sikre, at de både digitalt og hos Danske Spils mange forhandlere lever op til kundernes stigende forventninger.

Pressekontakt:
Morten Olsen, presserådgiver i Danske Spil, mail: ekmool@danskespil.dk, tlf.: 28922609