Danske Spil får nye medlemmer i bestyrelsen

På Danske Spils generalforsamling blev i dag valgt to nye medlemmer ind i bestyrelsen, der samtidig fik ny næstformand

De to nye medlemmer af bestyrelsen er Charlotte Bach Thomassen og Torben Skjødt. De afløser henholdsvis næstformand Søren Møller og Majken Schultz.

- Jeg vil gerne sende en stor tak til Majken Schultz og Søren Møller for deres arbejde i bestyrelsen for Danske Spil. De har begge ydet en stor indsats og været med i en spændende tid med liberalisering af spillemarkedet og en langt større digitalisering af vores spil, siger Peter Gæmelke, Danske Spils bestyrelsesformand.

Charlotte Bach Thomassen er formand i DGI, hvor hun sidste år afløste Søren Møller som formand, ligesom hun nu afløser ham i Danske Spils bestyrelse. Hun er uddannet cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og har mange års ledelseserfaring fra DGI’s hovedbestyrelse. Hun afløser Søren Møller, der som DGI formand har siddet i Danske Spils bestyrelse siden 2002.

Torben Skjødt er Partner Strategy & Business Director, Google Northern Europe, hvor han har været ansat de seneste 12 år. Han har en master fra DTU og en MBA fra ESCP Europe. Han afløser Majken Schultz, der er professor på CBS og har siddet i Danske Spils bestyrelse siden 2011.

- Jeg er glad for, at Charlotte Bach Thomassen og Torben Skjødt vil påtage sig arbejdet med at sidde i Danske Spils bestyrelse. Det er et vigtigt hverv i en virksomhed, der spiller en central rolle for hele vores samfund blandt de mange spilleudbydere, siger Peter Gæmelke.

Herefter er medlemmerne af Danske Spils bestyrelse:

Peter Gæmelke (formand)

Niels Nygaard (Næstformand - Indstillet af DIF)

Charlotte Bach Thomassen (Indstillet af DGI)

Torben Skjødt

Karen Sofie Hansen-Hoeck

Ronnie Job

Stig Andersen (Medarbejdervalgt)

Peter Lohmann Jayatissa (Medarbejdervalgt)

Malene Dorph Leopold Hyldig (Medarbejdervalgt)

For yderligere information, ring til Danske Spils pressetelefon på 30 85 17 85.

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Stabilt halvårsregnskab fra Danske Spil, der opjusterer forventningerne til et rekordresultat for 20194.9.2019 10:45:00 CESTPressemeddelelse

Halvårsregnskabet for første halvår 2019 for Danske Spil viser en tilfredsstillende udvikling i virksomhedens bruttospilleindtægt (BSI), der samlet set er på niveau med sidste år. Således fortsætter Danske Spil sit stærke bidrag til den danske statskasse og til udlodningsmidlerne, der støtter almennyttige formål i det danske samfund. Bestyrelsesformand for Danske Spil, Peter Gæmelke, siger i forbindelse med halvårsregnskabet: ”Halvårsregnskabet for første halvår 2019 er ganske tilfredsstillende. Vi er lykkedes med at have en solid drift samtidig med, at vi gennemfører betydelige forandringer i den måde, vi gør tingene på i Danske Spil. Vi har i bestyrelsen lagt stor vægt på, at forretningen fortsætter den digitale transformation samtidig med, at vi i bestyrelsen også er meget optaget af, at der er fokus på vores kerneforretning og i det hele taget være det bedste og mest regelrette spilleselskab i Danmark. Jeg er glad for, at vi også i 2019 har taget betydelige skridt, der sikrer, at v