Danske Spil: Et forbud mod velkomstbonusser er en god idé

Danske Spil bakker op om et forbud mod velkomstbonusser, som Center for Ludomani foreslår.

Center for Ludomani foreslår i dag, at spilleovgivningen ændres, så velkomstbonusser til spillere i Danmark forbydes. Det forslag bakkes op af Danske Spil, der gerne ser strammere regler for bonusser generelt.

-Vi synes et forbud mod velkomstbonusser er en rigtig god idé. Intet spil uden ansvar, og vi ved, at bonus er en af de mekanismer, der kan få sårbare spillere til at komme i problemer. Hvis der blev indført et fælles forbud mod velkomstbonusser for alle spiludbydere i Danmark, ville man være rigtig langt, siger Stine Hove Marsling, der er CSR-direktør i Danske Spil.

Center for Ludomani foreslår i første omgang kun et forbud mod velkomstbonusser, men Danske Spil ser gerne, at man kigger alle bonusordningerne i spilbranchen efter i sømmene. Til efteråret skal der vedtages en ny lovgivning på spilleområdet, og her er Danske Spils holdning klar.

-Det vil være oplagt at se på bonusserne generelt – ikke bare velkomstbonusser, når der skal laves ny lovgivning. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi i Danske Spil i mange år har stået alene i kampen mod bonusser, hvor vi har indført et maks. loft på 1.000 kroner, som er det laveste på markedet. Men det hjælper ikke, hvis alle spiludbyderne i Danmark ikke er med, siger Stine Hove Marsling, og forsætter:

-Vi tager gerne førertrøjen på, for vi ønsker at trække hele markedet i en mere positiv retning, men vi kan ikke gøre alene. Derfor er lovgivning en god idé, siger Stine Hove Marsling, der er CSR-direktør i Danske Spil.

For yderligere info:

Marie Grabow Westergaard, Pressechef i Danske Spil, tlf. 30851734

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02Pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a