Danske Spil A/SDanske Spil A/S

Danske Spil efter lodtrækning: Tæt på drømmegruppe for Danmark

Danmark skal møde Frankrig, Peru og Australien til VM i Rusland næste år. Det står klart efter lodtrækningen fredag eftermiddag i Moskva.

Og hvis man kigger på Danske Spils odds, så har Åge Hareides hold fine muligheder for at nå videre til 1/8-finalerne. Danske Spil har nemlig odds 1,75 på, at Danmark går videre fra gruppen. Oddset på, at Danmarks VM slutter ved gruppespillet er 2,05.

- Det er en lodtrækning, som Danmark kan være meget tilfredse med. Faktisk er det vel tæt på at være en drømmelodtrækning for Danmark, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil, og fortsætter:

- Nøglen var at trække en overkommelig modstander fra andet seedningslag, og det mener vi, at Peru er, siger Peter Emmike.

Danmarks første kamp til slutrunden kommer til at stå mod sydamerikanske Peru, som af mange var nævnt som det svageste hold i andet seedningslag.

- Første kamp mod Peru bliver selvfølgelig vanvittig vigtig. Det er vores største konkurrent i forhold til gruppens andenplads.

- Vi går ud fra, at franskmændene sætter sig på førstepladsen, mens Danmark og Peru kæmper om andenpladsen. Peru bør Danmark kunne slå – vi har i hvert fald Danmarks om favoritter i et indbyrdes opgør lige Danmark er favoritter mod Australien, siger Peter Emmike videre.

Danmark står til odds 2,20 i kampen mod Peru, hvor Peru står til odds 3,50. Krydset i samme kamp er til 3,20.

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a