Danske Spil: De ryger ud af Vild med Dans på fredag

Danske Spil melder om et meget åbent felt i årets udgave af Vild med Dans og har svært ved at pege på en favorit. Dog er oddssætterne ret sikre på, hvem, der har får sin sidste dans på fredag.

Foto Getty Images.

Årets store dansedyst på TV2 er startet og otte håbefulde og modige nydansere har haft deres første svingom på gulvet. Danske Spils oddsekspert på Vild med Dans, Mathias Reimer Larsen, melder om en sæson, hvor alt kan ske.

-Vi plejer allerede efter det første program at kunne se indikationerne af en top 2-3. Men i år er det anderledes, da der er mange par, der markerede sig meget positivt på premiereaftenen. Så det gør både seernes oplevelse og mit arbejde mere spændende, fortæller han.

Det er par som Emili Sindlev og Mads Vad, som gjorde det rigtig godt og som også fik høstet flotte karakterer fra dommerne.

-Mads Vad er jo en rigtig seerdarling, der er vendt tilbage efter sin barselsorlov. I denne sæson er han blevet sat sammen med influenceren Emili Sindlev. De er bare et rigtig smukt par, som ovenikøbet har styr på trinene, siger Mathias Reimer Larsen, der har sat odds 4,25 på parret som vindere.

Derudover fremhæver oddsætteren Silas Holst, som hvert år automatisk indtager en favoritrolle, og som seerne elsker. Han danser med Nukâka Coster-Waldau, som med sin baggrund som skuespiller har en fordel.

-Vi ser ofte, at skuespillere har en fordel, fordi de er vant til at performe og bevæge sig. Og det er også tilfældet med Nukâka Coster-Waldau. Det gik rigtig godt for hende og Silas på dansegulvet, lyder det. Der er sat odds 5.00 på, at Silas og Nukâka står som vindere til sidst i programmet.

Endnu en nydanser, der har dansebenene skruet ordentligt på og som dermed kan snige sig ind som en favorit, er radio-og TV-værten Sara Bro. Hun danser med Morten Kjeldgaard, som også er en af de populære professionelle dansere. Parret ligger til odds 4,75 som vindere.

Selvom det er svært at pege på en favorit, så er det ikke svært for oddsætteren at pege på, hvem der nok skal forberede sig på en kort karriere i det populære danseprogram.

-Her er vi ret sikre på, at det er parret, der tæller biologen Vicky Knudsen og danser Martin Parnov Reichhardt. De fik de dårligste karakterer på aftenen, men de har også den udfordring, at ingen af dem har den helt store kendisfaktor. Martin Parnov Reichhardt debuterede i sidste års VMD, men nåede ikke så langt, så seerne for alvor kan huske ham. Af de grunde har vi odds 2,25 på, at de forlader programmet som de første.

I oddsætterens farezone ligger også DJ og musikproducer Faustix, som danser med Asta Björk.

-Vi havde faktisk høje forventninger til ham, da vi tænkte, han med sin musikbaggrund måtte have en god rytme. Men han klarede sig ikke særlig godt og fik ikke særlig gode karakterer af dommerne, lyder det.

En, som til gengæld overraskede Mathias Reimer Larsen, var alderspræsident Hilda Heick, som imponerede med sin cha-cha-cha sammen med Michael Olesen.

-I VMD er der nogle ret klare definerede roller og her har den ældste deltager ikke tradition for at klare sig særlig godt. Men det fik Hilda lavet om på i fredags. Så igen vil jeg gerne understrege. Alt kan ske i dette års VMD.

Foto Getty Images.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse